/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydkort på K7S5A bundkort
Fra : Smukke_Ole
Vist : 401 gange
452 point
Dato : 06-10-04 13:12

Hej !
På ovennævnte bundkort er der indbygget et lydkort SIS 7012. I h. t. enhedhåndtering
"virker denne enhed korrekt" Jeg er dog ikke helt enig i det, fordi når jeg indspiller LP/CD'er til min harddisk, så kommer der ingen ting i den højre kanal. Det samme gælder når jeg afspiller en CD i computerens CD drev.
Kan et lydkort stå som korrekt fungerende og alligevel mangle den ene kanal ?
Kan man indsætte et andet lydkort ? (har et gl. SB16 liggende)
Hvis ja, hvordan skal man så gribe det an ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 15:42

Det kan sagtens stå som OK i enhedshåndtering og slet ikke virke.
Prøv at gå i kontrolpanel og tjek (multimedia) lydenheder kig i avanceret og se om du kan finde noget i opsætningen der kan ændres f. eks, noget med kanaler.
Du kan deaktivere onboard lydkort i BIOS og derefter installere et alm. lydkort, men et SB16 er så vidt jeg husker noget af det mest drilagtige bras der findes.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-10-04 16:53

Hej Smukke_ole

Jeg ville umiddelbart tro at du skal hente en opdateret driver fra din bundkort producent. Find deres hjemmeside, og download en opdateret driver, så er det næsten med statsgaranti for at det så virker efterfølgende.

Jeg tror nemlig at du har fået opdateret windows med nogle nye DLL drivere som dit lydkorts "gamle" drivere ikke kan samarbejde med. Det er nemlig ikke så sandsynligt at der er HW fejl - men dermed ikke sagt at der aldrig er fejl selv på nye Mboards.

Lars

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-10-04 08:52

Hej !
Jeg har ikke fået noget ud af de givne råd.
Nu tager jeg på en uges ferie, så det er ikke fordi jeg har glemt at lukke spørgsmålet, men jeg lader det stå til jeg kommer tilbage, i håb om, at der kommer en løsning.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-10-04 09:03

Prøv>gå til enhedshåndtering>eheder til lyd,video og spil>Dit lyd kort(SIS 7012)dobbelt klik
på samme>driver>fjern>genstart pc'en og lad window geninstallere kortet igen automatisk(der er fundet ny hardware bla bla),driverne kan være korupte.
Manse9933

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-10-04 09:11

-> Manse9933

Det har jeg prøvet. XP kender det åbenbart ikke ! De skal installeres fra den CD, der fulgte med bundkortet
Jeg har også prøvet at finde nyere drivere hos SIS, men når jeg prøvede at installere dem, fik jeg en fejl. Noget med, at den ikke kunne finde den første fil, så jeg er lidt på herrens mark.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 11-10-04 09:22

Her er driverne også til lydkort.
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?categoryid=1&typeid=4&detailid=269&DetailName=Driver&DetailDesc=K7S5A%20Pro(5.0)&MenuID=0&LanID=0
Start med at fjerne dem fra enhedshåndtering og isstallér dem så fra den downloadede pakke på linket.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-10-04 10:51

-> Dannyboyd

Har prøvet det: samme resultat som tidligere omtalt: Cannot find find first file

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 452 point
Dato : 11-10-04 10:55

Du går ind på driveren i enhedshåndtering og vælger "Opdater driver" så browser du til den downloadede driver - det burde virke, men det lyder lidt som om du mangler en fil?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-10-04 11:26

-> dannyboyd
Det har du fuldstændig ret i, men der står ikke noget om hvilken. Jeg hentede den fil, du angav, pakkede den ud, og kørte setup.exe. Den startede også fint, men da den efter at have givet mig valget hvor (accepterede forslag), og gik igang med selve installationen, kom førnævnte fejlmeddelelse.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : SoldierDK

Dato : 11-10-04 21:26
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-10-04 17:32

-> dannyboyd

Har prøvet dit tip. Det gik også meget godt med opdateringen, men stdig ingen lyd i den ene kanal.
Når jeg rører jack-stikkets forskellige afsnit med en skruetrækker, kommer der "støj" i de relevante kanaler, så jeg er ved at være overbevist om, at det er lydkortets ene kanal, der er "stået af".

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-11-04 16:03

Tak for svaret dannyboyd.
Jeg har ikke fundet ud af det endnu, men nu går jeg hen og køber et nyt lydkort.
Jeg har trukket lod om point'ene, og du vandt