/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hjælp jeg er ikk Asp guru
Fra : hamderhtlm
Vist : 357 gange
24 point
Dato : 05-10-04 14:53

Hej hej jeg skal lige have lidt hjælp til mit asp Doku

Altå nu skal i have historien .. Først laver jeg en aldemendelig Database i access og oprette en tabel der hedder ID og beksirvelse og BRugernavn og password

Og bagefter laver jeg en simpel login side som ser sådan ud her:
<html>
<head>
<title>Log ind i et simpel community</title>
</head>
<body>
<form method="POST" action="Tjek.asp">
<p><input type="text" name="Brugernavn" size="20"></p>
<p><input type="password" name="Adgangskode" size="20"></p>
<p><input type="submit" value="Log ind" name="B1"></p>
</form>
</body>
</html>
også bagefter filen der hedder tjek.asp som ser sådan ud:
<%
' vi starter med at oprette forbindelse til vores database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("community.mdb")
Conn.Open DSN

' så henter vi vores inputs fra brugeren, som vi definerer i variabler og trimmer den
Dim strBrugernavn, strAdgangskode
strBrugernavn = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
strAdgangskode = Trim(Replacerequest.form("Adgangskode"),"'","''" ))

' herefter opbygger vi vores SQL-sætning og får vores databaseforbindelse til at udføre den.
SQL = "SELECT * FROM Brugere where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' AND Adgangskode = '" & strAdgangskode & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

' Hvis brugeren fandtes i databasen
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Session("ID") = rs("ID")
Session("Brugeradgang") = True
Response.redirect "Beskyttet.asp"

Else

' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
Response.redirect "Login.asp"
End If

' og for god ordens skyld lukker vi lige for databaseorbindelsen
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
også en der hedder beskyttet.asp.. Ogsp laver jeg en beskyt.asp og INCLUDER.. de npå beskyttet.asp
men når jeg prøver at logge ind står der dette:
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/jensole/Blegne/Tjek.asp, line 10

strAdgangskode = Trim(Replacerequest.form("Adgangskode"),"'","''" ))
-------------------------------------------------------------------^

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 14:55

Du har jo en action="Tjek.asp" der sender til filen Tjek.asp, kan vi få koden til den.
Det er jo er fejlen ligger.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 14:56

Du har jo en action="Tjek.asp" der sender til filen Tjek.asp, kan vi få koden til den.
Det er jo er fejlen ligger.

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 05-10-04 15:00

<%
' vi starter med at oprette forbindelse til vores database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("community.mdb")
Conn.Open DSN

' så henter vi vores inputs fra brugeren, som vi definerer i variabler og trimmer den
Dim strBrugernavn, strAdgangskode
strBrugernavn = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
strAdgangskode = Trim(Replacerequest.form("Adgangskode"),"'","''" ))

' herefter opbygger vi vores SQL-sætning og får vores databaseforbindelse til at udføre den.
SQL = "SELECT * FROM Brugere where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' AND Adgangskode = '" & strAdgangskode & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

' Hvis brugeren fandtes i databasen
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Session("ID") = rs("ID")
Session("Brugeradgang") = True
Response.redirect "Beskyttet.asp"

Else

' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
Response.redirect "Login.asp"
End If ' og for god ordens skyld lukker vi lige for databaseorbindelsen
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Her er den§!

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 15:01

argh sry så jeg ikke lige det var noget tæt skrevet :D

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 05-10-04 15:55

hej hamderhtlm

Du mangler en [citat] ( [/citat) i linie 10

din version:
strAdgangskode = Trim(Replacerequest.form("Adgangskode"),"'","''" ))

den rettet version:
strAdgangskode = Trim(Replace(request.form("Adgangskode"),"'","''" ))

mvh
rfh

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 05-10-04 15:57

hej hamderhtlm

Du mangler en ( i linie 10

din version:
strAdgangskode = Trim(Replacerequest.form("Adgangskode"),"'","''" ))

den rettet version:
strAdgangskode = Trim(Replace(request.form("Adgangskode"),"'","''" ))

mvh
rfh