/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook
Fra : pvlar
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 19-07-02 11:14

Jeg har en compaq pc. Den er købt med Win ME. Jeg har nu instaleret XP. Mit problem er et jeg ikke kan få outlook til at fungere. Jeg er på cable, så jeg kan altid tage mine mail på nettet, men det kunne være dejligt også at kunne tage dem i outlook.
Jeg har outlook installeret, jeg har prøvet at sende en mail, men den bliver bare ved med at sende, samt at jeg ikke modtager.
Desuden er compaq's tastatur opbygget således, at jeg kan trykke på en knap så kommer jeg direkte til min mailbox. Samt der er en lampe der lyser, hvis jeg har modtaget nye mail. Det kan jeg heller ikke få til at virke. Det skulle jeg kunne gøre ved at gå i kontrolpanel, derefter konfigureing af genvejstaster osv. Men dette findes jo ikke når jeg har XP.
Håber på lidt hjælp
Med venlig hilsen pvlar

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 19-07-02 11:25

Du har sat din konto rigtig op, med ind og udgående adresser ovs. ???

Altså din SMTP og POP3 servere ???

/Philip

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 19-07-02 11:39

Det er muligt at XP ikke understøtter dine genvejs programmer er det ikk ???

Jeg skal ikke kunne sige det men jeg håber da du får det til at virke igen

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 19-07-02 11:50

Hej philipf
Nej jeg havde ikke sat min konto rigtig op,så nu virker den.

og hej SANTA2002
jeg ved ikke om genvejstasterne dur i XP, men det kunne da være dejligt hvis de kunne, især når der kom nye mail.

pvlar

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 19-07-02 12:18

Det var da godt at høre

/Philip

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 19-07-02 12:31

Er der ikke nogle der har et bud på det sidste spørgsmål ?????????

mvh/pvlar

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-07-02 14:27

Hej Pvlar!

Prøv at henvende dig der hvor du har købt din PC. Der er tale om special tilretninger gældende for den og den model som Compaq har lavet til Windows ME og ikke bare lige kan overføres til et andet styresystemsystem.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-07-02 14:28

Hej Pvlar,

eh... mener du det mht. genvejstasterne og outlook?
er det selve Outlook eller Outlook Express du bruger?
hedder dit Keyboard/Tastatur noget bestemt? (eller evt. et drivenavn til den, som den brugte i WinME)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-07-02 15:09

Kære pvlar

Hvilken compaq model snakker vi om ?
Er det windows Xp home eller Professionel ?
Hvilken version af outlook arbejder du med ?

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 19-07-02 15:30

Hej
En compac 5000 serien/340. Et tastatur der bare står at compaq har rettighederne, og det er lavet i Kina. Kan det passe det hedder HID-tastaturenhed ???
Jeg har XP Professionel, og kan ikke se hvad ver. outlook det er. Den der fulgte med XP.
mvh pvlar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-07-02 15:55

Hvis det er en desktop findes den i følgende mærker : presario, evo, deskpro, ipaq, prolinea eller prosignea ?? Hvilken en af dem er det ?

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 19-07-02 16:21

zonker det er en presario
mvh/pvlar

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 19-07-02 16:26

Jeg har kigget i diverse bøger der fulgte med. Alle hentyder til Win ME.

mvh/pvlar

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-02 13:23

Hej Pvlar,

jeg ved ikke helt om det er en af disse Pressarioer du har... men der er noget med en keyboard update til Win XP... for pressarioer der har haft Win Me preinstalleret...
http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?source=DD011030_CW01.xml&dt=3

ellers hvad hedder din model præcist?

er det et Keyboard lignende den der er vist her? -->
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-SanJose/3220/diary020503.htm

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 20-07-02 17:11

Tak for svaret strarup. Det var lige det jeg skulle bruge.
mvh pvlar