/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sp2
Fra : manollo
Vist : 319 gange
120 point
Dato : 04-10-04 21:27

Hej
Er der nogle der kan give mig et svar på hvorfor min pc lukker ned når jeg går ud på visse hjemmesider samt når jeg arbejder i word f.eks. når jeg skal rette noget jeg har skrevet i word og vil rette og derefter vil printe ud.
Jeg får efter at pc`en har genstartet en meddelse om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.
Det har jeg aldrig haft før, først efter jeg har hentet sp2.
Jeg selv tror der er mange alvorlige fejl i den, så jeg fortryder bitterligt at jeg hentede den ned.
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 21:31

Gendan med gendannelsespunkt til før du lagde sp2 ind.
Har du norton firewall så skal du sige nej til den nye firewall fra XP

Kommentar
Fra : manollo

Dato : 04-10-04 21:35

Hej emesen
Jeg har sagt nej til firewall fra sp2 og ja, jeg kører med norton.
jeg kan ikke gendanne xp.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 21:48

Hvis du kobler norton fra, bør du kunne gendanne.
Hop lige fra internettet (stikket ud) mens du kører uden firewall
Jeg kan ikke huske om du kan gendanne i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 130 point
Dato : 04-10-04 21:50

Service Pack 2 skulle du da kunne fjerne i tilføj/fjern programmer.

Problemet er jo bare at alle efterfølgende opdateringer til Windows XP kræver at SP2 er installeret. Derfor vil du ikke være sikret imod fremtidige huller i sikkerheden.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage backup og lave en frisk installation af Windows XP.
Start med at hente opdaterede drivere til alt din hardware. Bundkort, grafikkort, lydkort osv.
Desuden kan du hente Servicepack 2, så du ikke behøver at downloade den fra windowsupdate.
http://www.grineflip.dk/download/sp2_dl.html

Godkendelse af svar
Fra : manollo

Dato : 04-10-04 21:59

Tak for svaret CarstenGP.