/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Oversætte af tekst!!!
Fra : s_v_u
Vist : 430 gange
350 point
Dato : 04-10-04 17:42

Hej

Jeg har nogle problemmer med at oversætte en tekst. Jeg vil høre om der ikke var nogle der kendte en hjemmeside hvor man kan skrive en tekst og oversætter den det for en på dansk eller hvad sprog man nu skal bruge?

Mange tak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-10-04 17:44

Disse programmer duer ikke, der kommer de mærkeligste sammenhænge ud af teksten.

Find istedet en til at oversætte det ønskede.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-04 17:49

Nemlig - læg teksten herind hvis den ikke er alt for lang...så er der nok en behjertet sjæl der hjælper dig - afhængig af hvilke sprog din tekst skal oversættes til/fra

mvh Berpox

Kommentar
Fra : s_v_u

Dato : 04-10-04 17:51

Jeg skal skrive en dansk stil og det vil gøre det meget lettere hvis jeg havde en hjemmeside

Kommentar
Fra : s_v_u

Dato : 04-10-04 17:52

jeg mener tysk

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-10-04 17:54

du kan bruge ordbogen på www.free2read.org

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-10-04 17:55

du kan bruge ordbogen på www.free2read.org

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-10-04 17:55

ehm prøv hellere www.free2read.com

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-04 17:57

Jamen - det virker ikke som qhfa skriver......de oversættelser du får ud af det, er absolut intet værd....

Prøv at kigge her: http://www.kandu.dk/dk/spg/37070

lidt nede på siden - så kan du se hvad originalteksten bliver oversat til i et af de der online-oversættere.....de virker nogenlunde ord for ord, men er ofte ret begrænsede med hensyn til ordforråd.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-04 18:00

[moral on]
Altså - hvis du skal skrive en tysk stil - så skriv den på det tyske du kan. Du lærer jo intet af at nogle herinde oversætter den for dig!
[moral off]

Alternativt kan du jo skrive den på det tyske du kan, så kan nogle herinde måske hjælpe dig med det grammatiske og stavningen. Jeg kan selv lidt, men er ikke en 100% ørn til det tyske, desværre

mvh Berpox

Kommentar
Fra : style_1990

Dato : 21-10-04 14:59

fuck jer

Kommentar
Fra : style_1990

Dato : 21-10-04 14:59

fuck jer

Kommentar
Fra : style_1990

Dato : 21-10-04 15:00

bable fish owns

Kommentar
Fra : Piontek

Dato : 23-02-05 11:48

Gå ind på: http://babelfish.altavista.com
Det er udmærket, hvis det blot er fordi man har en tekst, man ikke ved, hvad drejer sig om - man kan så få de store hovedtræk i teksten med. Men nøjagtigt kan kun et menneske oversætte. Har du meget, der skal oversættes?? Hvis ikke, så læg det da herind, så skal du se, så skal vi nok klare det ved fælles hjælp. Hvis det er meget, og oversættelsen skal være nøjagtig (f.eks. forretningskorrespondance el. lign., så gå til et oversættelsesbureau.

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 05-06-05 09:15

Du kunne også benytte dig af www.freetranslation.com
Men der skulle du kunne skrive engelsk. Den kan ikke oversætte dansk.