/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router ellers access point?
Fra : PrivateDK
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 04-10-04 15:46

Jeg har ADSL i øjeblikket, hvor jeg benytter det, fra TDC, udleverede filter og et ADSL modem til at komme på nettet.
Til det har jeg koblet en switch, så jeg kan komme på med to computere.
Nu vil jeg gerne gøre dette trådløst, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg ud over de to trådløse netkort skal købe en trådløs router eller et trådløst access point.
Hvis der er flere muligheder hører jeg også gerne begrundede foreslag.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-04 15:51

Du kan gøre sådan:
Internet.........ADSL.............router.........accesspoint.........trådløst netkort.
Eller:
Internet............ADSL.........trådløs router (accesspoint)......trådløst netkort.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 16:10

Den var med ADSL modem emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 16:14

Skillefilter ---------ADSL Modem---------trådløs router------------trådløs netkort

eller (anbefales ikke)

Skillefilter---------ADSL modem--------switch --------accesspoint-------------trådløs netkort
den ene kan så kobles på switch sammen med accesspoint

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-10-04 16:34

Få fat i en trådløs router... Det er helt klart det bedste...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 17:55

ADSL = ADSL-modem
Ja Bjarne - i min hjerne blev switchen til en router.
Så jeg går ind for BjarneD's første løsning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-10-04 18:06

Ja jeg er også med på BjarneD's første løsning.
Og da der i en trådløs router også er 4 faste udgang, kan du måske nøjes med et trådløs netkort, da det alt andet lige er bedre med fast forbindelse. Altså vel og mærke, hvis du ikke slæber rundt med 2 bærbare.
Hvis det er en bærbar der skal tilsluttes, så er det smartest med et PCMCIA-Kort.
Den mest populære router i øjeblikket er: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18516
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 18:11

Det var nu emesens løsning med en mindre rettelse.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-10-04 18:51

Tak for svaret emesen.
Efter det var BjarneD der skrev at svaret egentlig var dit, får du pointene.
Vælger at benytte:
Skillefilter ---------ADSL Modem---------trådløs router------------trådløs netkort
Køber nok denne: Linksys Wireless-G Broadband Router With SpeedBooster WRT54GS
Den bærbare har indbygget et trådløst netkort.
Og så skal jeg bare have et kort til min stationære.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 19:17

Sådan!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 19:32

Yes.