/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MOV?
Fra : food_life
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 18-07-02 21:15

MOV?

Hvilket program kan vise MOV-filer, og hvor får jeg fat i det?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-07-02 21:17

hmm, det troede jeg media player kunne, det mener jeg da, at jeg har gjort??

mvh. Melander

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 18-07-02 21:35

Hej Food_Life,

Quicktime viser Mov-filer... ka' downloades her... -->
http://www.apple.com/quicktime/download/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-07-02 22:00

Du kan også hente (freeware) IrfanView: http://www.irfanview.com/english.htm
Den kan afspille helt vild mange formater

IrfanView is a very fast FREEWARE (for non-commercial use)
32-Bit graphic viewer for Windoze 9x/ME, WinNT, Win2000 and Windows XP.

The first graphic viewer WORLDWIDE with Multiple (animated) GIF support One of the first graphic viewers WORLDWIDE with Multipage TIFF support The first graphic viewer WORLDWIDE with Multiple ICO support

Og så har den fået 5 køer på tocows

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-07-02 22:04

muh muh...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 22:13

Hej E.P.

eh... *.MOV og *.QT er Apple's video/movie format... Ka' irfanview vise det?
(jeg spørger fordi jeg kun troede det ku' vise "still" billeder og ikke filmklip...)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-07-02 22:32

Jeg har ikke selv prøvet programmet, men det er hvad de lover på deres side......
Jeg kan desværre ikke komme ind på deres side lige nu :-I
Men det kræver vist at man har windows media player installeret....
Jeg prøver den selv om lidt, men jeg tror bare ikke jeg har nogen mov-filer liggende

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-07-02 22:59

Jeg tog den lige omme i help
Available PlugIns:

1. MP3 - PlugIn: allows IrfanView to play MP3/MP2/MP1 files.
2. VIDEO - PlugIn: allows IrfanView to play video/sound files.
(AVI, MPG/MPEG, WAV, MOV, MID/RMI, AIF, AU/SND).
3. Slideshow - PlugIn: allows IrfanView to to create presentations in EXE or SCR format (standalone executable/screen saver).
4. Multimedia Player - PlugIn: allows IrfanView to play video/sound/audio-cd files.
Current formats: AVI, MPG, WAV, MIDI, CDA, WMA, ASF, AIF, SND etc.
5. JPEG2000 - PlugIn: allows IrfanView to read/write JPEG 2000 files.
6. Effects - PlugIn: contains image effects.
7. FPX - PlugIn: allows IrfanView to read FlashPix files.
8. LWF - PlugIn: allows IrfanView to read/write LuraWave LWF files.
9. LDF - PlugIn: allows IrfanView to read/write LuraDocument LDF files.
10. EMAIL - PlugIn: allows IrfanView to send images as EMails.
11. PCD - PlugIn: allows IrfanView to read Kodak PhotoCD files.
12. JPG Transformation - PlugIn: allows IrfanView to support lossless JPG transformations.
13. QuickTime - PlugIn: allows IrfanView to play Apple Quicktime movies.
14. KDC - PlugIn: allows IrfanView to read Kodak Digital Camera files.
15. Filter Factory - PlugIn: allows IrfanView to use Filter Factory 8BF files (Photoshop PlugIns).
16. Formats - PlugIn: allows IrfanView to read some rare image formats.
Current formats: G3, RAS, BioRAD, Dicom/ACR, Mosaic, XBM, XPM, IMG, SGI, RLE, WBMP, TTF, RAW.
17. FLASH - PlugIn: allows IrfanView to read Macromedia Flash/Shockwave files.
18. DJVU - PlugIn: allows IrfanView to read AT&T DJVU files.
19. REAL AUDIO - PlugIn: allows IrfanView to play Real Audio RA files.
20. Filters Unlimited - PlugIn: allows IrfanView to use Filters Unlimited files (Photoshop PlugIns).
Check www.icnet.de for filters.
21. NCC - PlugIn: allows IrfanView to display NCC information from JPG, GIF and PNG files.
Check www.netcybercards.com for full info.
22. SFF - PlugIn: allows IrfanView to read Structured Fax Files.
23. LOGOMANAGER - PlugIn: allows IrfanView to read Nokia Logo Files: NLM/NOL/NGG/NSL/OTB/GSM.
24. MED - PlugIn: allows IrfanView to play MED/OctaMED audio files.
25. EXIF - PlugIn: allows IrfanView to show EXIF information from JPG files.
26. IPTC - PlugIn: allows IrfanView to show IPTC information from JPG files.
27. Icons - PlugIn: additional icons for IrfanView file associations.
28. FSH - PlugIn: allows IrfanView to read/write EA Sports FSH files.
29. B3D - PlugIn: allows IrfanView to read BodyPaint 3D files.
30. MrSID - PlugIn: allows IrfanView to read LizardTech's SID files.
31. MNG - PlugIn: allows IrfanView to read/play MNG/JNG files.
32. CRW - PlugIn: allows IrfanView to read Canon CRW files (high resolution image version).
Note: this PlugIn requires additional Canon DLLs (if not installed).
33. WAD - PlugIn: allows IrfanView to read WAD3 game files.

You can download all PlugIns from this site:
http://www.irfanview.com/plugins.html

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 23:08

Hej E.P.

oki doki...
det ser den ud til at gøre... den er da vist gået hen og blevet noget avanceret...

jeg har nu altid brugt quicktime... men hvis du vil ha' en par Mov-filer ka' du evt. gå ind og hente den nye trailer for "Ringenes Herre 2" den sku' være i mov-formatet så vidt jeg husker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-07-02 06:45

Har lige prøvet en .mov film med WindowsMediaPlayer og denne kunne godt afspilles.
Men det er ellers et Quicktime format.
Måske skulle du opdatere MediaPlayeren. Jeg har version 7.1.
Der også Panorama og rene lydfiler i Mov.
Panoramabilleder kan dog kun afspilles med Quicktime fra version 3 af.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 19-07-02 15:39

Tak for svaret strarup.