/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp, alt går langsomt!
Fra : cmjeppesen
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 30-09-04 23:48

I den senere tid er min computer generelt begyndt at køre væsentligt langsommere end før i tiden...
Jeg har scannet for både spyware og virus og ikke rigtig fundet noget.
Jeg har set i joblisten, og har en ide om at det er fordi der kører en hel masse "processer"!
Hvordan ved jeg hvilke jeg bruger, og hvordan fjerner jeg nogle af disse processer?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-09-04 23:57

ja det er en stor mundfuld men hvis du kigger lidt på denne side

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

og følger lidt med i din egen services

start > kør > services.msc

(og brug så din høre musetast)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 00:10

Husk også at fjerne alle cookies og filer i Internet explorer funktioner/ internet indstillinger/ slet cookies og slet filer
Og husk at defragmentere.
Desuden findes der en del gratis programmer der kan fjerne "døde link" i registreringsdatabasen
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-04 07:10

Har du også prøvet en Hijack list??

http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

hvergang jeg har kørt en sådan hos folk, er de altid blevet forbavset over hvor meget "lort" der er.

Når du siger at du har tjekket for spyware, så husk at hente den nye

Spybot, den er væsentlig bedre end den gamle spybot.
http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Du skal også huske BÅDE at bruge Ad-aware og spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 01-10-04 09:13

Prøv at se i enhedshåndtering om der skulle være problemer med noget på maskinen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-04 10:37

ved du hvad - problemet har mange sikkert oplevet og alle har forskellige meninger og løsninger - men - den almindelige vedligeholdelse og huske at rydde IE og evt de masser af rapporteringer der bare ligger og fylder er nu ikke i vejen.
Dette ikke ment som løsning - men bare en af de små ting der gør pc´ens dagligdag og din for den sags skyld (eller er det nu omvendt ? ) til at leve med uden at eksplodere.
Jeg har faktisk oplevet at der lå cookies under funktioner - inhold - der bliver der hvis man ikke tænker over at rydde - eller helt fjerne hakkene - det hjalp at gøre noget ved det.
Held og lykke med maskinen - det ER irriterende når det der skulle være hurtigt søgning osv nærmest forpester ens tilværelse pga småting

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-10-04 12:57

Hej Emjepsen

Der er som du kan mange muligheder for at dit system lige pludselig kører langsommere, og en mere er at f.eks. har downloaded en stor fil som du har gemt på dit skrivebord, fordi du skal bruge den senere. Når Windows startes cache lagres alle ikoner, og en stor fil tager altså bare længere tid at indlæse end de alm. små ikofiler som normalt ligger på skrivebordet.

Så kig både i din process oversigt om der kører noger som de andre anbefaler, men kig også lige på dit skrivebord.

Lars

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 03-10-04 10:27

Jeg har valgt at instalere en ekstra harddisk, jeg kun bruger til filer, så de ikke ligger på c:, dette gør at man istedet for at rode sig gennem alle mulige "måske" årsager ganske enlkelt formatere c: og geninstalere pc'en.
Xp har en funktion der hedder overførsel af indstillinger. Bruger du denne funktion får du dine indstillinger for internetexplore mm. med over på din "nye" pc, og den funger ligesom før, bare uden alt det snavs du har fået raget til dig.
Dette gør jeg ca. hver 6 mdr. og det tager mig vel små 3 timer. Størstedelen af de tre timer passer pc'en dog sig selv, og man kan jo derfor passende gøre det samtidg med forårs/efterårs rengøringen (-:

Altså ikke specielt meget arbejde, og du slipper for meget besvær med at opspore alle dine problemer.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 03-10-04 10:28

ps. selvfølig ingen undskyldning for ikke at tjekke med ad-aware og lignende løbende

Godkendelse af svar
Fra : cmjeppesen

Dato : 26-10-04 08:58

Tak for svarene