/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sachs gear på cykel
Fra : P_K
Vist : 1501 gange
100 point
Dato : 30-09-04 20:00

Hej alle

Jeg har en cykel med et 7-trins Sachs-gear. Efter at jeg har lappet baghjulet, kan jeg ikke få gearkassen på igen!! Er der nogle, der selv ejer et sådant gear, og har opdaget, hvad hemmeligheden er? Hver gang jeg forsøger at skubbe den på, bliver den stødt tilbage.

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 01-10-04 09:20

he he jaa det forstår jeg godt,,, for at montere denne skal den stå i 3 gear fingerskrugen skal ud og de paler der sidder i boxen skal trykkes ind med en kuglepen,, derefter kan du montere "den sorte box"

m:v:h nullerfras

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 01-10-04 09:43

Jeg er helt lost. Hvis du kan beskrive det lidt mere udførligt, må du meget gerne. Jeg går ud fra, at fingerskruen er den, der sidder på siden, og som man strammer tilsidst for at holde gearet på plads. Men hvad er det helt præcist, der skal trykkes ind med en kuglepen?

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 01-10-04 10:08

der sidder nogle paler i bunden af din gear-box de skal trykkes ind,,men husk at kablet skal være slapt altså 3' gear

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 01-10-04 10:13

Men hvordan kan jeg trykke dem ind, når jeg sætter gearet på? Så kan jeg jo ikke komme til!

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 01-10-04 10:23

oki jeg har fundet en side om gear til dig http://www.arnfreds.dk/ der under vedligeholdelse / justering af gear .. kan du se lidt om det
men kuglepennen eller andet tyndt spist skal ind der hvor du sætter akslen ud over

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 01-10-04 11:27

Der står ikke noget om, hvordan man får det på.

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 01-10-04 11:43

nej men det har jeg beskrevet for dig prøv dig frem det gøres sådan !!

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 01-10-04 12:18

Så lykkedes det! Det var godt nok ikke nemt (ja, det vil sige: det var det, når først man ved hvordan!). Til alle, der står i samme situation som mig: http://www.karstilo.net/technik/sachs_sram/7gang/Spectro_S7.pdf, side 25.