/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Slagts sorte hår på mine planter?
Fra : Niqo
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 30-09-04 12:21

heyza, har et problem, mine planter har fået nogen sorte hår af en art på deres blade, de fejler intet, men.. og har lige for 2 dage såden købt 2 nye planter, og da jeg satte dem i, gik der kun ca 1 time, så var de der sorte hår også på deres blade også.. de der hår som er på er ca 1 Cm lange, og sidder tæt sammen .

hva er det for noget? og hvordan for jeg de hår væk igen?

Please hjælp..

Mvh Niqo

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 30-09-04 12:59

Hvad hedder de planter? Er det stueplanter? Er det udestue-planter? Er det haveplanter? Er det vandplanter?

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 30-09-04 13:14

det er akvarie planter, de hedder allesammen "Tropica" .

alle de planter jeg har er nogen af billederne vist på denne side : http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=Planterspise&gruppe=fersk .

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-09-04 13:49

Hej
Det har jeg også haft, jeg prøvede først at skrabe det af, men det er for hårdt for planten og at nippe de værst angrebne blade af hjælper kun lidt.
Da jeg fik grønne alger på glasset, købte jeg noget til få bugt med det, til at komme i vandet, det virker langsomt og algerne er først væk efter et par uger, tilgengæld forsvandt de sorte hår på et par dage. Planter blev fine igen og har ikke haft det siden. Produktet jeg brugte hedder "Algol" af mærket JBL.

Kommentar
Fra : Vihiktohor

Dato : 02-11-04 14:11

De "sorte hår" på dine planter er såkaldte penselalger.. De kan vare meget sejlivede, så prøv at spørg din akvarieforhandler hvad du skal gøre ved dem...

Kommentar
Fra : skaller

Dato : 06-11-04 20:24

Jeg har haft det samme problem....fik derfor smidt nogle "rejer" i (nej ikke dem til rejemaden) og de havde spist problemet i løbet af 2 uger