/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
programfejl
Fra : dengamle
Vist : 267 gange
50 point
Dato : 30-09-04 12:18

så er den gal igen
Når jeg starter min computer kommer der en boks frem der hedder Åbn
så står der filnavn, INSTALLOG
filtype INSTALLATIONSLOG
den har ikke været der før
er der nogen der ved hvordan den bliver fjernet
tak dengamle

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 14:35

bruger du windows xp??? så prøv en systemgendannelse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-09-04 14:53

Hvis du bruger Windows ME eller XP, så prøv at tilbagestille din puter i start/alleprogrammer/tilbehør/systemværktøjer
Ellers start din puter i dos og efter C: skriver du scanreg /fix Bemærk mellemrummet, ellers prøv: scanreg /restore

Ellers skriv sådan i boksen kør: msconfig og tryk ok. Så gå til fanen opstart, og søg efter moget der ligner en "install opstart", og fravælg denne. Der er ingen fare, da alt i denne liste kan fravælges midlertidig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 30-09-04 15:22

Ifølge tidligere tråde er det Windows 98 og der er tilsyneladende så mange problemer, at der allerede er tilrådet geninstallation. Sådan bare til almen orientering

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 01-10-04 15:40

jeg har nu slettet og geninstaleret windows 98 og boksen kommer stadig jeg har også prøvet at skrive msnconfig og det har heller ikke hjulpet
venligst dengamle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 15:56

Formodentlig ikke msnconfig? Men msconfig. Og så skal du jo finde det startprogram der driller.
VH Palle Hansen
PS: Hvad sker der når du står i boksen åbn hvor der står INSTALLOG og du så trykker ok (Enter)?

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 01-10-04 18:15

der sker ingen forandring
dengamle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 23:21

Du skal da komme til en boks med mange faneblade?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;842988
ydeevne og forhindre opstart
Forhindre programmer i at starte automatisk
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-04 23:31

Kære "den gamle"
Al mulig respekt for din ihærdighed med at få PC'en til at virke, men tror du ikke, at du skal have en eller anden til at hjælpe dig rent fysisk med at få det sat på plads.
Det virker som om du misforstår mange af de vejledninger du får, og det er heller ikke mærkeligt for det er noget kringlet noget indtil man finder ud af det.
Jeg tror at alle gerne vil hjælpe, men ofte slutter du af på spørgsmålene uden, der er fundet en løsning og det er lidt synd.
Enten må du finde lidt praktisk hjælp eller også må du gå mere i dybden med forklaringerne så man kan være sikker på at du virkelig får gjort det der foreslås.
Jeg håber ikke du tager mig det ilde op, men det kører jo ikke rigtigt.
Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : dengamle

Dato : 02-10-04 10:28

Tak for svaret BjarneD.
         du skal have tak for alt hjælpen
som du skriver er det rigtigt at jeg ikke kan udtrykke mig godt men jeg er en ældre mand der prøver at lære lidt om computeren nogle gang lykkedes det og andre er lige som nu svært at forklare men jeg tager det ikke ilde op det kunne jo være at jeg fandt løsningen her i gennem
hilsen den gamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 13:26

Hej igen.

Nu syntes jeg ikke du skal gøre dig selv ringe på grund af alderen, jeg er heller ingen årsunge (54) og jeg har fået sat min 10 år ældre søster i gang med min gamle computer og det går rigtigt fint, med lidt hjælp i ny og næ.

Du skal bestemt ikke afholde dig fra at stille spørgsmål her for jeg har da også set at du har fået hjælp du kunne bruge, men det jeg tænker på er, at det jo godt kan ødelægge entusiasmen hvis det ikke fungerer ordentligt.

Jeg er for øvrigt ikke sikker på, at det er dig der ikke kan udtrykke sig godt, det kan jo være os andre der ikke kan forklare det godt nok.
Du skal kun betragte mit indlæg som et godt råd om at søge lidt praktisk hjælp for at kunne komme videre.

Mange hilsner
Bjarne

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 03-10-04 18:00

TAK FOR DIT FINE SVAR BJARNE
DET SKAL JEG HUSKE
Mange hilsner dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 18:04

Pyh, ha jeg var helt bange for at du havde misforstået mig
Vi mødes nok over et andet spørgsmål.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 04-10-04 18:22

til Bjarne D
Jeg kan meddele dig at jeg har løst mit problem med boksen
jeg gik ind msconfig og søgte efter nogle programmer jeg ikke kendte
der var en der hed dashbar og der fjernede fluebenet og nu er problemet løst
Men atter engang tak for den fine hjælp
jeg vender nok frygtelig tilbage
Venligst
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 19:16

Du er så hjertelig velkommen. Det lyder helt rigtigt det du har gjort.