/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Adgangskode til en hjemmeside
Fra : kingled
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 26-09-04 13:02

Hej

Er du nogen der har en ide til hvodan man - laver en adgangskontrol på en hjemmeside - sådan når man klikker for at komme ind på den pågældende side - skal man skrive brugernavn og password!

Gerne i HTML kode -

Kingled

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 13:09

Prøv at starte med at kigge her: http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 13:11

Når du skriver gerne i HTML kode så skal du lige være klar over begrænsningerne i HTML.
Den slags scripts laves ikke i html. men typisk i java eller php der kan tilpasses i html.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 26-09-04 13:14
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 13:16
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-09-04 13:20

Du skal også være opmærksom på at man ikke kommer til at kunne se passwordet i Kilden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-04 13:27

Uden selv at skulle kode en meter her : http://www.htmlbasix.com/passwordprotect.shtml

Du kan også få krypteret dine HTML side/-r online : http://www.buildwebsite4u.com/tools/secure-html2.shtml

Javascript-ting er der masser af, hvis du søger på : 'HTML password protection javascript source code download free' i div. søgemaskiner

Som BjarneD siger er intet sikkert i ren HTML og/eller javascript, da må du ty til ASP/PHP/Perl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 13:33

ak ak.. De der gratis password-scripts.. Jeg kunne da komme igennem nogen af dem. Du skal sørge for som minimum at de er krypterede med en ordentligt krypteringsalgoritme, og så må det aldrig være flash-baseret. De er for lette.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 26-09-04 13:42

Lige fra simple javascript-løsninger til "14vejs-trippelkrypteret jeg skal komme efter dig"-adgangskontrol.

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 26-09-04 13:42

Lige fra simple javascript-løsninger til "14vejs-trippelkrypteret jeg skal komme efter dig"-adgangskontrol.

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-09-04 15:34

På denne side finder du hvad du har brug for.
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-09-04 16:19

Hej Molo, Troede at du fulgte din eget tips
men så kunne du jo ikk' være her på kandu
http://www.kandu.dk/dk/tip/9138

kingled, det er jo vigtigt at vide hvor at din hjemmeside er.
Altså om det eks. kører på et webhotel/server eller om det er noget,
som du bare vil prøve 'på dit skrivebord'
sikkerheden er 'nada' i html og javascript, men kan da bruges på skrivebordet,
og kan nok ikke brydes af hverken min kærste, eller børn under 5år.
Ishoey's link er godt, men vil kun virke på server/webhotel.
selv laver jeg snart kun PHP som også kun virker på server/webhotel.

det kunne se sådan ud.
Kode
<?PHP
// adgangskode system.
$navn1 = "vip";
$kode1 = "vap";
if ($navn2 != $navn1 | $kode2 != $kode1){
?>
<html>
<head>
<title>login</title>
</head>
<body>
<center>
<h3>Login</h3>
<form method="post" action="">
Navn-<input type="text" name="navn2">
<br />
Kode-<input type="password" name="kode2">
<br />
<input type="submit" value="Login">
</form>
</center>

<?PHP
}
else {
?>
<html>
<head>
<title>velkommen</title>
</head>
<body>
<?PHP
}
?>
<h3>Hej og velkommen</h3>
</body>
</html>

Hvis at din side hedder eks. index.html , skal den nu hedde index.php .
Men det virker ikke på 'skrivebordet'
koden er i det daglige ikke lige til at overskue, så man/jeg ville dele den i to.
index.php
Kode
<?PHP
// adgangskode system.
$navn1 = "vip";
$kode1 = "vap";
if ($navn2 != $navn1 | $kode2 != $kode1){
?>
<html>
<head>
<title>login</title>
</head>
<body>
<center>
<h3>Login</h3>
<form method="post" action="">
Navn-<input type="text" name="navn2">
<br />
Kode-<input type="password" name="kode2">
<br />
<input type="submit" value="Login">
</form>
</center>

<?PHP
}
else {
?>
<html>
<head>
<title>velkommen</title>
</head>
<body>
<?PHP
include "velkommen.php";
}
?>
</body>
</html>

Den anden mere overskuelige del.
velkommen.php
Kode
<html>
<head>
<title>velkommen</title>
</head>
<body>
<h3>Hej og velkommen</h3>
</body>
</html>

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-04 19:09

Hai natmaden -> ..er lige kommet frisk hjem fra udskejelser på CA. Dette forhindre mig dog ikke i; at mene : Gode dyr er rådne ! ( ...øeh.. gode råd er dyre )

http://www.password-depot.com/

Hvis man kan komme til lommen ka' ALT la' sig gøre

</MOLOKYLE>