/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage 2000 og SP2
Fra : Anli
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 25-09-04 10:45

Efter jeg har installeret SP2 som forøvrigt gik godt, får jeg når jeg åbner min hjemmeside i frontpage og aktiverer knappen: > Vis i Web-browser < en advarsel lige under adresselinien som siger meget forkortet > Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, osv. osv.

Jeg kan så fjerne denne advarsel ved at klikke på advarselslinien og aktive > Tillad blokeret indhold <
Men den popper op hver gang jeg vil åbne hjemmesiden fra frontpage.

Samme advarsel kommer ikke når jeg logger mig på nettet gennem min opkaldsforbindelse til TDC.

Jeg har prøvet at gå i Funktioner / Internetindstillinger / Sikkerhed og her står skyderen på "Mellem"

Hvis jeg prøver at ændre skyderens position til Mellemlav eller Lav får jeg denne meddelelse:
> Det anbefalede Sikkerhedsniveau for denne zone er "Mellem" <

Jeg kan selvfølgelig leve med denne "ulempe" men hvis den kan deaktiveres uden at min sikkerhed sættet over styr
ville det være at foretrække.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 25-09-04 19:17

hhhm!

Det lyder underligt!

Du kan evt. installere en anden browser og teste i

____________________________________________

Avant ( http://www.avantbrowser.com/ )

eller

Firefox ( http://www.mozilla.org/products/firefox/download.html?http%3A//ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10/Firefox%20Setup%201.0PR.exe )

____________________________________________________________

Når du så har hentet en af dem ( helst Avant )

Gør du flg. i Frontpage

Filer - Vis i Webbrowser - Tilføj - ( Du finder så stedet evt C:\Programmer\Avant Browser\avant.exe ) . Skriver Avant i boksen, hvor der står du skal gøre det - Marker den og trykker OK -

Nu burde du kunne se den i Avant Browseren uden det problem!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-09-04 10:36

Hvad får jeg egentlig ud af at teste Frontpage og dermed min Hjemmeside i en anden Browser?
Måske er problemet dermed løst, jeg ved det ikke.

Men såvidt jeg ved er IO så langt den mest benyttede Browser, endnu ihvertfald og så længe det er tilfældet
benytter og afprøver jeg i IO.

Så hvordan kommer jeg videre med IO?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-09-04 16:02

Prøv lige at teste i en anden browser!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 27-09-04 07:16

Jeg har nu testet Hjemmesiden i en anden Browser, faktisk 2 - nemlig Mozilla og Netscape, jeg har dem installeret på min PCér.

I ingen af dem fremkom advarslen som i IO.

Det siger vel at det er IO jeg skal konsentere mig om, men hvordan?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 27-09-04 15:51

hhm!

Den siger det ikke på min!

Har du firewall på din pc?
Er din pc opd. med IE 6?

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 27-09-04 17:15

Ja - jeg har Norton Firewall installeret og min PC kører IE 6.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-09-04 17:19

hhm!

Forstår det ikke!

Men kan du ikke bare teste i Mozilla!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 27-09-04 18:32

Ja - jeg forstår det heller ikke.

Selvfølgelig kunne jeg teste i Mozilla eller en anden Browser.

Men min Hjemmeside er lavet til at skulle ses i IO, fordi der trods alt er forskel på
hvilken Browser man ser Hjemmesiden i.

Jeg har lagt spørgsmålet ud på html.dk og håber at få hjælp derfra.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-09-04 19:35

Jeg kan godt forstå dig!

Men Avant browser er faktisk bare en slags opg. til IE 6

Så billedet vil ikke ændre sig der!

Kommentar
Fra : ramozt

Dato : 12-10-04 00:15

Ja...

Det er rigtig... Denne meldelelse er så irreternde at jeg har også svært ved at slå den fra: "Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer. Klik her for indstillinger…"

Er der mon hjælp til dette.

Jeg vil faktisk vende tilbage til IE 6.0, for dette meldelelse begyndt at fremkomme efter SP2 og dermed installation af IE 6.2...

Hjæææææælp...

Kommentar
Fra : Bentb88

Dato : 08-11-04 21:29

Jeg får kun meddelelsen, når jeg har slået blokering af pop-up til
funktioner - blokeringer - slå blokering af pop-up vinduer fra
- men det har du vel prøvet?