/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Udskrivning på Printer
Fra : fusker13
Vist : 334 gange
50 point
Dato : 25-09-04 06:26

Jeg har et problem, er nybegynder på computer har kun siddet ved den ca. 3/4 år.

Er i gang med at lave en sang til et guldbryllup på word (den er også lavet) men når jeg printer sangen ud kommer der et ekstra blankt ark. Hvordan kan jeg ændre så jeg kun får det ark der er skrevet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-04 06:41

Under vis udskrift (En af ikonerne på værktøjslinien eller Filer - Vis Udskrift) kan du se udskriften før du printer ud.
Du har måske fået lavet en ekstra side (Word indsætter den automatisk når der ikke er mere plads på siden).
Eller du har fået lavet et tvungent sideskift ved at trykke : Ctrl Enter
Du kan se nederst i dokumentet hvor mange sider dokumentet består af.
Under : Filer - Sideopsætning kan du indstille margener og andet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 25-09-04 06:48

Hej Gambrinus....Tak skal du have for dit svar......Jeg prøver, håber det lykkedes at få fjernet arket..Hilsener Birte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-04 08:39

se svar fra gambrinus og så lige: mange har vist erfaret gennem årene at netop det med at der lige glider en ekstra blank side ud af printeren måske bare er noget man skal leve med - trods indstillinger der er korrekte - irriterende men siden kan jo lægges tilbage og genbruges

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 25-09-04 08:51

Hej miritdk.

Ret irriterende er det, jeg har endnu ikke rigtigt fundet ud af sideopsætning, men som du skriver må jeg lære at leve med et ekstra ark, jeg har printet 80 stk. ud og taget hvert andet ark fra, det var bare til en anden gang...Hilsener Birte

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-09-04 08:53

Når du har markøren efter sidste bogstav i det der skal skrives ud og kigger på skærmen, så kan du formentlig se bunden af siden, hvis du også kan se starten af næste side, så prøv at trykke ¨på delete knappen nogle gange og se om den ikke forsvinder, derefter skulle du kunne udskrive.

En anden løsning er at du i udskriv menuen, vælger at udskrive aktuel side fremfor at udskrive hele dokumentet

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 25-09-04 08:56

Hej Better....Det prøver jeg, som du ved: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves..Hilsener Birte

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-09-04 08:57

Husk også, at hvis du gør hvad du altid har gjort, så vil du få hvad du altid har fået

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 16:30

Når du afslutter et dokument i word, er det en god ting at slå Skjul/vis til. Også hvis det er noget der driller og man ikke kan finde ud af det.
Den finder du oppe i verktøjslinien, og er et lille ikon som ser sådan her ud:¶

Den viser det "skjulte": Mellemrum, tvungne sideskift, enter o.s.v. Så er det nemt at finde hvor man har en fejl.
Du kan tit komme til at få for mangen "enter" som gør at du får et næste "tomt" ark.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 05:13

Har du fået løst det så husk at luk spørgsmålet

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 27-11-04 05:17

Beter Performance.

Jeg er ikke så meget inde i Kandu

Hvor lukker jeg spørgsmålet