/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemoplysninger i XP PRO
Fra : Smukke_Ole
Vist : 832 gange
100 point
Dato : 24-09-04 08:39

Jeg ville lige kigge lidt på div. systemoplysninger, men da jeg startede Systemoplysninger (Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemoplysninger), fik jeg en melding om at "Systemoplysninger kan ikke indsamles" Der er ikke adgang til Windows Management softwaren. Windows Management filen kan være flyttet eller mangler.
Hvad hedder den fil ?
Hvem kan have flyttet den ? (ikke mig) og jeg er den eneste administrator
Har jeg trykket på nogle knapper, jeg i k k e skulle have trykket på ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 09:26

Jeg bliver desværre nød til at smutte, men prøv evt. lige at se om dette link kan give dig nogle muligheder. http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 24-09-04 10:04

prøv at genstarte på et andet tidspunkt.
klik på start- tilbehør-systemværktøj-systymoplysning-systemgendannelse og så tag et tidspunkt der er langt tilbage hvor det virker.
mvh
Jørn

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-09-04 11:25

-> jgreve

Duer ikke, da jeg netop har installeret en bunke opdateringer, som jeg meget nødig vil til at skulle installere igen.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 25-09-04 12:17

hej smukke_ole jeg kan godt følge dig men det kan være den sidste udvej for dig og så må du genindstalere det tabte igen øv øv øv
mvh
Jørn

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 16:55

mmc er en lille stump program-fil. der ligger i c:\windows\system32mmc.exe

Den fylder kun sølle 796 kb så det skulle være en nem sag for dig at få den installeret korrekt igen, enten vie din egen cd-rom, eller Microsofts xp-support eller hvad ved jeg.
Evt. får du da bare en kopi af den fra en bekendt, eller herigennem fra een eller anden, der så sender den til dig over en mail.
Jeg kan ikke se du skal udsættes for nævneværdige tab af data, blot for en sådan bagatel.

Accepteret svar
Fra : arcken

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-04 17:06

brug da stifinder til at finde ud af om du har programmet overhovedet
-lad stifinder søge efter (mmc.*) eller (mmc.exe)
-så skal du nok få at vide om du overhovedet har den eller ej,?

Finder du den placeret forkert- så skal du først ha den flyttet eller kopieret til sin korrekte plads, men dernæst skal du da finde ud af hvem i h... h... h...... der har fjernet eller flyttet den.
Du må ha fat i den synder der har pillet i din maskine. for mmc.exe, skal ligge i c:\windows\system32 hylden
jeg har lige checket min:
c:\windows\system32\mmc.exe - fylder 815.104 kb dateret hos mig den 27-08-2004, - sender den gerne i kopi.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-04 17:10

-> arcken

Tak for dit tip. Jeg søgte efter mmc.exe og fandt den to steder:
i C:\windows\system32 og
i C:\windows\system32\dllcache
Når jeg dobbeltklikker på dem i søgeresultater, starter programmet godt nok, men når jeg prøver at starte det via Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer-> Systemoplysninger, er alt ved det gamle som nævnt i mit spørgsmål

Er der en forklaring på det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 17:23

Jeg er ret overbevist om, at du blot skal igennem en forholdsvis simpel procedure via kontrolpanelet "tilføj-fjern" Windowskomponenter.
Her kan du i det mindste få et overblik over hvad systemet selv har opfattet er lagt ned til dig, du skal måske blot lede lidt.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-04 17:29

-> arcken

Den vej har jeg prøvet uden at finde noget der bare kunne ligne.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 18:27

Under kontrolpanel - Administstration er der et ikon der hedder
Guider i Microsoft .NET Framework 1.1

Dobbeltklikker du på dette ikon kommer der en ny rude op med 3 andre underliggende ikoner

1.) Juster .NET -sikkerhed 2.) Hav tillid til en assembly 3.) Reparer et program

Dette sidste nr. (3) har jeg prøvet at klikke på, hvorefter der køres en lille forundersøgelse vedrørende gendannelser af NET-programmer
den liste der kommer op, viser bl.a. den fil som vi snakker om mmc.exe og stien til den.
Du kan nu vælge at gendanne den, selvom den jo ikke er væk fra sin placering.
Klikker du ja her får du et valg med hensyn til enten en dato, eller om du vil køre i fejlsikret program tilstand
jeg ville ikke selv vælge fejlsikret tilstand, så jeg valgte datoen hvor det sidst fungerede, beskeden er nu at værktøjet til gendannelse af .NET-programmer ændrede ikke programmets aktuelle politikfil. + Filen var allerede konfigureret med den markeerede konfiguration. Hvis der stadig er problemer med programmet. kan du køre værktøjet til gendannelse af .NET-programmer igen for at gendanne en anden konfiguration.
Den samlede tekst har jeg taget et udsnitsklip af og kan sende hvis du ønsker det, men er jo allerede skrevet fuldtud i min teklst til dig

I mellemtiden har jeg selv lavet en genvej til dette program under administration og kan se det er et program der ligner mange andre mht. systemopsætning etc. Jeg aner endnu ikke hvad det skal bruges til, men vil rode med det lidt senere.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 18:40

Værktøj til indsamling af systemoplysninger ligger hos mig i mappen
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\MSInfo.exe

Jeg må på nuværende stadie derfor gå ud fra at mmc.exe, blot er eet af andre hjælpeprogrammer der skal indlæses for at vise systemopsætningen, så for at springe over hvor gærdet er lavest, jeg har nemlig ikke så meget tid lige nu, så må man kunne fjerne eller afinstallere den del der håndterer/styrer msinfo.exe, -
-for så blot at geninstallere fra kontrolpanel under Tilføj/Fjern Windowskomponenter.

Men hæng mig ikke op på det endnu, jeg vil godt afprøve det her først, men bare ikke lige nu. Indtil videre har jeg lavet en genvej til programmet, men aner som sagt ikke hvad jeg skal bruge det til (endnu).

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-09-04 08:02

-> arcken

Hej !. Det program eksisterer ikke på apparatet.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-10-04 12:52

Tak for svaret arcken.