/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VPN hjælp
Fra : evp
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 21-09-04 16:41

hej jeg skal bruge et VPN mellem 2 computere der begge har xp og linksys befsr41 router... hvordan gøres det?? syntes ikke at kunne finde noget som helst..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 17:03

Hej evp - jeg kender ikke meget til det du spørger om, men hvis du søger på vpn på google kommer der er del programmer til downloads.
Bare et forslag indtil der måske kommer en her i tråden der ved noget om det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : evp

Dato : 21-09-04 19:29

jeg kan ikke finde nogen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-09-04 22:12

Hvad er formålet, er det to routere, du skal vel 'bare' i dit kontrolpanel og tilføje VPN
på Win-ME findes det under Tilføj/fjern programmer. Under fanebladet windows instalation,
er et punkt 'komunikation' der i er VPN.
Inden at du går i gang er det en RIGTIG god ide at lige læse om opsætningen, i windows hjælp.
brug søgefeltet og søg 'VPN'

Kommentar
Fra : evp

Dato : 22-09-04 22:24

natmaden >> formålet er et lan netværk via internettet... ja det er 2 routere...

Kommentar
Fra : evp

Dato : 22-09-04 23:01

vil lige tilføje at vi sidder i hver sin ende af internettet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-09-04 23:05

kik og prøv netop remote
http://www.netop.dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-09-04 23:12

Altså 2 pc'er der er på internettet på hver sin lokation.
Jeg har selv en befsr41 og må lige kikke lidt i manualen,
det bliver først i morgen.
er det en mappe eller hele pc'en
hvad med ftp ?
eller er det for at spille.
jeg mener at det handler om at åbne en port på hver router.
o

Kommentar
Fra : evp

Dato : 23-09-04 10:07

det er både til spil og til "lokal" fildeling...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-09-04 19:26
Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-09-04 14:29

natmaden.. jeg kigger lige på siden og håber der er hjælp at hente

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-09-04 17:43

Også mig, da jeg er lidt udtømt i emnet, og bestemt ikke selv har lyst til at omstille min Router for at prøve
Det vil jeg overlade til dig