/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom start XP/Medion
Fra : jrkok
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 21-09-04 14:29

Min Medion,Intel P4, 3.0 ghz,512 ram er 4 minutter om at starte; fra den får strøm til jeg kan se skrivebordet. Før jeg formatterede maskinen, havde jeg forsøgt alle de andre velmenende råd om fjernelse af programmmer og rensning med Spybot og Regcleaner, men opstarten er altså 4 minutter. Hvilken hardwarefejl kan det være? Andre råd?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-09-04 15:44

Kunne være en bios setting der driller! Har du mulighed for at sætte den til default eller factory settings?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-04 16:03

Bruger du Norton antivirus? det kan sløve opstarten.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-09-04 16:17

Hej

Har du lige købt den, så klag, jeg har en MD8008XL og har haft så mange problemer med den, men har efterhånden fået den op og køre.

Brug altid dine Support CD'er det er den eneste vej til at køre disse maskiner, mener jeg.

Jeg har det samme problem som du, men finder mig i det, altså tiden med opstart.

Meget Maskine For Få penge.

Jeg bruger selv mange af de gratis programmer som bliver anblefalet, til at fjerne snavs.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-04 16:34

Glem ikke Medion support.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-09-04 16:54

Ja det må du nok sige(skrive): "Teil"
email hotline@compare-support.dk eller http://www.medion.com der kan du finde alle nye opdateringer og driver.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-09-04 16:56

Undskyld; de spørger kun om S/N nr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-04 18:48

Medion har også telefon.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-04 19:03

Medion hotline 70 20 42 33

Kommentar
Fra : penny

Dato : 22-09-04 08:23

prøve det here,CLEAN BOOT, så ser du om det er maskinen, eller noget det er installeret på den
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001053014402339?Open&src=&docid=1997112417922&nsf=nav.nsf&view=pfdocs&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 27-09-04 11:54

Tak for Jeres kommentarer. Fandt ud af at min indbyggede kortlæser var 'stået af', geninstallation efter fjernelse af hardware hjalp ikke, men fandt 'cardreader firmware' i min backup, efter at have kørt den, virker maskinen igen perfekt - måske kan det hjælpe Jer en dag!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 27-09-04 12:33

Har selv fået skiftet flere hardware i maskiner fra Medion Support.
Har lige prøvet et lille program fra HP.
Det fortæller hvad der har været indstalleret og er indstalleret, der kan jeg se hvad de har skiftet ud.

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 28-09-04 17:46

Hvad hedder det program fra HP - kunne være nyttigt en anden gang.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 29-09-04 10:42

Jeg har fundet den hos Hewlett-Packard software download side, husker ikke lige hvor,
men det er en ZIP fil (col1832.exe) på 854KB.
Navnet er HP System Diagnostics.
Jeg har bare lagt den ind på et at drev og køre den der fra.