/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer går i stå!!
Fra : ksve01
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 21-09-04 10:53

Da jeg startede min computer op her til morgen standsede den ved "indlæsning af personlige indstillinger". Siden har jeg ikke kunne starte den op. Det er meget forskelligt hvor langt den når inden den fryser. Den fryser bl.a. også hvis jeg går ind i bios. Jeg kører Windows XP Pro og har automatisk opdatering af Windows, så jeg ved ikke rigtig om den har installeret SP2!! Gode forslag??

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 11:29

Havde engang et lignende problem (dog ikke i bios), jeg er ikke så kompatent på dette område, men ved mig var det fordi blæseren var gået i stå...(fandt ud af det ved at sætte alarm på blæseren i bios, hvis der var problemer...den bippede helt vildt og jeg kunne ikke gå ind og stoppe det)...aner det ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-09-04 11:33

Prøv at starte den i fejlsikret tilstand - tryk F8 under opstart.
Sæt den tilbage med gendannelse til før den lavede ballade.
Og så kan du se om den har opdateret til sp2
bagefter kan du slå autoopdatering fra

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 21-09-04 11:39

Computeren fryser inden jeg kan nå at starte op i fejlsikret tilstand!!! Så det er ikke en mulighed...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-09-04 11:48

Så læg din XP CD i og start comp
Men læs og print lige denne inden du gør det.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Accepteret svar
Fra : Akiro

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-04 11:50

Hvis din computer fryster allerede inden windows, er det slet ikke windows der er problemet, men helt sikkert i selve BIOS eller på dit bundkort - altså i selve computeren. Kunne tyde på evt. en for varm puter - en blæserfejl måske.

Pil låget af computeren, og hold øje med om blæseren på din CPU i bundkortet kører. Hold også øje med blæseren i selve kabinettet.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 21-09-04 11:54

Jeg nåede ind i bios og så i hardware monitoren at cpu-temperaturen nåede op på 109 grader inden computeren frøs, så det må være en blæserfejl. Men blæseren kører som altid... Er der andre ting, som kan have indflydelse ud over blæseren??

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 21-09-04 11:57

Nå, nu har jeg lige opdaget at der var knækket noget af bundkortet, som holder blæseren på plads og derfor sad blæseren ikke ordenlig fast. Så indtil videre tror jeg problemet er løst - tak for jeres svar.

Godkendelse af svar
Fra : ksve01

Dato : 21-09-04 11:58

Tak for svaret Akiro.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 12:06

husk lige at vis heat sink ikke har haft kontakt til the die på prossercoren et stykke tid
og har været overophedet,så skal du lægge et nyt lag thermal grise/pasta på igen efter du har renset den,for det er sikkert helt udtørret/brændt,vis du ikke gør det så er det bare et spørsmål om tid før du vil opleve det samme igen.
Manse9933