/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2 - Firewall
Fra : Anli
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 21-09-04 09:57

Jeg har installeret SP2 og havde ingen problemer, tilsyneladende virker alt som det skal.

Mit spørgsmål går på om jeg skal nøjes med den indbyggede Firewall i SP2 eller jeg skal installere
en anden, f.eks. Sygate Personal Firewall.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 10:04

Du kan godt nøjes me sp2's firewall to firewalle's ville konfligte med hinanden,derfor
skal du vælge enten sp2's firewall eller en tredieparts.
Manse9933

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 21-09-04 10:15

Jeg ville da vælge sygate hvor du får styr på hvilke programmer der går på nettet - og kan se om du evt. bliver angrebet udefra - det kan du ikke med den indbyggede. så disable den indbyggede

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 10:20

det kan hun også i sp2 firewall>window firewall>undtagelser og så kan man sætte den til at spørge om programmer må få tilladelse til at gå på nettet

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 21-09-04 10:31

Ja, meget klogere blev jeg ikke og dog.

Af svarene mener jeg at kunne læse at jeg ved at benytte SP2 Firewall får den fornydne beskyttelse, rigtigt forstået?

Manse9933, ikke hun men han, bare for en god ordens skyld.

Point ja - jeg tror jeg venter lidt, måske kommer der et "guldkorn" på et senere tidspunkt. OK?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 10:40

Det må du undskylde,jeg kender en kvinde der hedder Anli firewall enten eller,sp2 skulle
give dig den samme beskyttelse som hvilken som helst anden firewall og så vil den i fremtiden blive opdateret igennem win update,jeg foretrækker at bruge Zone Alarm(free)/gateway/router FW, i stedet for sp2's,gammel vane.
Manse9933

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 11:41

Jeg har kørt både sp2 firewall og egen over nogen dage nu og de kommer tilsyneladende IKKE i konflikt med hinanden - gjorde det egentlig for at finde ud af om de netop konfliktede og det skete altså ikke - så mon ikke det er at leve op til initialerne pc - altså personlig computer ?

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 11:43

og så lige et ps ....... jeg er personligt af den mening at man ikke kan sikre sig 100 % - det er som at gå hjemmefra - man kan lukke og låse og - tjah så er det stort set alt ikke

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-10-04 12:15

Jeg ville gerne kunne lukke tråden og acceptere et af svarene, men ved ikke hvilket jeg skal vælge, da jeg efter de forskellige råd nu har prøvet dem alle og ikke fundet nogen konflikter.

Jeg ved ikke hvordan man kan fordele de 100 point, så de må forblive hvor de er.

Jeg har så valgt at køre med SP2 Firewall aktiveret sammen med min Norton Firewall, som jo bliver opdateret løbende, hvilket jeg mener at SP2 ikke bliver.

Hvorfor jeg ikke deaktiverer SP2 Firewallen er at hvis jeg gør det, får jeg nede på Proceslinien en advarsel i form af et lille rødt ikon, hvilket irriterer mig at skulle se på.

Tak for hjælpen derude.