/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vil ikke opdatere Microsoft Office 2003
Fra : evigsommer
Vist : 358 gange
150 point
Dato : 19-09-04 13:58

Hej alle!

Jeg kører Windows XP (har netop hentet SP2-pakken) og har Microsoft Office 2003 installeret. Når jeg forsøger at opdatere MO 2003 gennem http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx så får jeg følgende fejlmelding http://office.microsoft.com/da-dk/FX010404541030.aspx der bl.a. siger:

"Windows Installer-rettelsesfiler (.MSP-filer) fra tidligere anvendte Office-opdateringer mangler det skjulte bibliotek \Windows\Installer på din computer. MSP-filer gemmes på din computer efter fuldførelsen af opdateringsinstallationen, fordi de skal bruges til reference ved fremtidige opdateringer. Hvis filerne mangler, kan du ikke anvende Office-opdateringer. Som en følge heraf vil du måske heller ikke kunne afinstallere Office-produkter."

Jeg har ikke det skjulte "Windows/Installer-bibliotek", kan jeg se. Hvad skal jeg så gøre for at kunne opdatere?
Håber, I kan hjælpe.

Bedste hilsner

Klaus

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 14:14

Din problemstilling lyder til at kunne være en kombination af flere omstændigheder, derfor ville jeg vælge at køre en repair på officepakken. Evt. benyt guiden gem mine indstillinger inden du foretager denne.

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 19-09-04 14:23

Hej Jeanette18!

Hvorfra kører du den repair på officepakken?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 18:33

Undskyld det sene svar, har ikke modtaget en email på dit indlæg. Gå i start - alle programmer - microsoft office - microsoft office værktøjer - programgendannelse. Alternativet er en repair direkte via office cd`en.

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 19-09-04 19:08

Hej Jeanette18!

Det duer ikke med programgendannelse. Når jeg ikke har nogen Office-produkter kørende, så har jeg KUN mulighed for at trykke annuller. Jeg kan slet ikke se nogen gendannelsesfunktion.

Mvh.

Klaus

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 150 point
Dato : 19-09-04 19:12

Så må du bruge din office cd-rom.

Godkendelse af svar
Fra : evigsommer

Dato : 19-09-04 19:33

Tak for svaret jeanette18.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 19:40

Selv tak. Forstår jeg svaret rigtigt. Løste repairen problemet? Er i tvivl da man her på kandu som jeg har opfattet det, skal give point/acceptere et svar, selvom det faktisk ikke duer.

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 19-09-04 19:59

Nej, for der er slet ingen repair-funktion i værktøjer > programgendannelse. Det er nok cd-rom'en, jeg må i gang med.

Klaus