/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme musseklik og tastetryk
Fra : golfine
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 16-09-04 14:15

Hejsa
Kan man i XP Pro, gemme en række klik/tryk som man så kan aktivere med en enkelt hotkey, jeg ved godt der findes købeprogrammer
som kan, men det er en macro, script, eller .bat fil jeg søger?

Den skal bruges til backup dvs. at sende et dir til CD brænder, med ordren: send to

Kan man lave en "hotkey" til højre mussetast+send to+drev ?
Hilsen Allan

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-09-04 15:22
Kommentar
Fra : golfine

Dato : 16-09-04 16:38

Hej Ferik
Tak for dit forslag men jeg vil godt undgå at instalere programmer,
så det er stadig en macro/script, eller .bat fil jeg søger?
Hilsen Allan

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-09-04 16:44

Jeg har selv søgt efter en genvej til @
så det kunne komme til ligge under en af de to windows taster, og jeg ville så kunne bruge dem med et tryk
det er desværre ikke lykkedes endnu

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-09-04 20:15

http://www.macros.com/ skulle kunne løse feriks problem, måske også det andet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 13:40

Vis du ikke selv kan lave f.eks. macro's så må du jo installere et program der kan hjælpe/lære dig det,så kan du jo altid kassere det igen vis det ikke kan sætte dig på det rette spor

Her er lidt at vælge imellem,f.eks. MacroMaker
http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwauto.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 13:41

og Batchrun

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 16:06

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx
Her kan du hente script's og lære at lave dem selv.

Her er en masse script's,alt der står i de grå felter er scrip's, sæt disse ind i notesbok og gem dem som .vbs men vær lige sikker på hvad de script's handler om før du aktivere dem(læs hvad de handler om først),der kan du måske finde et der kan udføre den funktion du søger,eller du kan lære at lave det.
The Script Repository>

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/repository.mspx

Her er et eksempel,kopier nedenstående ind i notesblok(kun det i mellem linjerne)

--------------------------------------------------------------------------------------------

strStarter = "VBScript is fun!"

intStarter = Len(strStarter)
For i = intStarter to 2 Step -1
strChars = Space(i)
strStarter = Replace(strStarter, strChars, " ")
Next

arrStarter = Split(strStarter, " ")

For Each strUnit in arrStarter
Wscript.Echo strUnit
Next

---------------------------------------------------------------------------------------------

og gem det som navn.vbs,og klik på det> ok

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 16:40

og så kan man redigere i eksisterende script's,
------------------------------------------------------------------------------
strStarter = "VBScript er sjovt!"

intStarter = Len(strStarter)
For i = intStarter to 2 Step -1
strChars = Space(i)
strStarter = Replace(strStarter, strChars, " ")
Next

arrStarter = Split(strStarter, " ")

For Each strUnit in arrStarter
Wscript.Echo strUnit
Next

-----------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 16:43

hold kæft hvor er kandu sløvt i dag,nu er kandu yt for i dag.

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 17-09-04 17:08

Tak for informationerne Manse9933
Jeg kikkede lidt rundt på script siden, men syntes det ser lidt for indviklet ud,
det er "træls" man ikke bare kan bruge xcopy osv. men den vil jo ikke skrive til CD
Jeg leder videre, og ja den er godt nok sløv idag...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-04 17:23

okay,men det er et sjovt sted at smutte hen når man har lidt tid til overs,det er en sjov lege plads.
Manse9933