/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Regler om Konfiskation af dele til Scoot~
Fra : jespereh
Vist : 718 gange
134 point
Dato : 14-09-04 23:42

Ja, politiet kom ud på min skole idag, de tog 21 ulovlige scootere.

1: Må Politiet klibbe ens låse over, for at tage scooteren?
2: Må de konfiskere dele fra den, hvis at de ikke kan bevise at jeg har kørt på den, jeg blev nemlig transporteret derud på mine forældres trailer, for at få den til mekaniker efter skole.
3: Og kan det virkelig passe at der ikke er nogen faste bødetakster for dette ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-09-04 23:47

1: Ja
2: Ja
3: Ja

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-09-04 23:56
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 00:15
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-09-04 00:17

"jeg blev nemlig transporteret derud på mine forældres trailer" *ggg* Right

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 00:25

Den er for tynd, men du kan da prøve at gå i retten med det.
En mand der i berusets tilstand sætter sig ind i sin bil kan straffes for spirituskørsel uden at have haft nøglen i, alene fordi muligheden er til stede.
Hvis traileren havde transporteret scooteren til en scooter/knallert mekaniker ville din sag uden tvivl være bedre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 00:37

Dine forældre skulle ikke støtte dig i denne sag da risikoen for at du skal komme til skade er temmelig stor når du kører på en ulovlig scooter og det der p.. med, at de skulle være bygget til højere fart er ren idioti.
Min 80 årige mor blev kørt ned af en scooter da hun var ½ meter fra det fortov hun var på vej til og føreren undskyldte sig med, at han ikke kunne nå at dreje udenom. Sandsynligvis rigtigt fordi når man vil standse et køretøj der kører over 60 km/t bl. a. ved hjælp af forhjulsbremse kan man ikke også styre og at idioten ikke bare kunne køre udenom (bruge de resterende 5 meter vejbredde) tyder på at det er dødsmaskiner.
Den gamle dame har nu smerter hver dag på grund af det uheld, der for øvrigt skete i en 40 km. zone.
Nogen af jer kører ikke ind i gamle damer men torpederer biler, lastbiler og traktorer og dør eller bliver invalide af det.
Dine forældre holder åbenbart ikke ret meget af dig/jer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-09-04 09:05

Hvis dine forældre transporterede den til din skole på en trailer, hvordan ville du så få den videre til mekanikeren?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-09-04 10:08

Better_Performance:
Så kommer forældrene da med traileren igen,klart nok.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-04 11:25

Skægt nok er 99,9% af alle scootere parkeret foran en skole beregnet til banekørsel, OG blevet transporteret til skolen på en trailer, med henblik på at den bliver trukket hen til mekanikeren.

Hvor dum tror du ordensmagten er?

Det er ved lov forbudt, at foretage konstruktive ændringer på knallerter/scootere og anvende disse til transport på offentlige arealer. Skolens cykelskur har offentlig adgang og er ikke en lukket bane - derfor har politiet begrundet mistanke om at du har overtrådt gældende regler og har taget din scooter med. Kan du ikke vedgå overtrædelsen er både du og alle andre velkomne til at få sagen prøvet af rettens vej.

Selvfølgelig er det sur røv, men man har overtrådt lovet ved at pille ved maskinen og må derfor selv taget skraldet.

Der er iøvrigt rimelig faste takster for den slags. Dette kan findes på nettet. Søg under bødetakster.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 12:24

Bart Simpson: " I didn't do it"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-04 19:51

Fik du svar Jesper?

Kommentar
Fra : railer

Dato : 31-03-05 02:03

hvad hvis scooteren ser lovlig ud. Altså lovlig udstødning. må politiet så tage den med????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-05 09:14

Det kommer sandelig an på om man har en formodet mistanke til der er pillet. Er der ikke pillet, og de har taget den med, tænker jeg man kan få erstatning. Nu er det bare sådan, at strømerne ikke er dumme, og jeg har aldrig hørt de har lavet den slags fejl. Nu er hit-raten foran en skole også noget i retningen af 100% når der skal findes scootere der er pillet ved, såehhh.....