/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word - Del tasten virker ikke?
Fra : Ammitz
Vist : 655 gange
150 point
Dato : 14-09-04 13:21

Jeg har fået et problem i word - Office 2000. Når jeg makerer en del af en sætning og vil slette det markerede med Delete tasten, - sker der intet. Jeg kan ikke slette det, der nu een gang er skrevet. Hvad har jeg fået stillet forkert??
Ammitz

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 14-09-04 14:20

Du kan jo også bare bruge Backspace tasten når du har markeret teksten...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-09-04 22:09

Nej, - nogle gange skal jeg slette flere afsnit, - og det er da noget jeg hidtil ikke har hat problemer med.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-09-04 22:09

Nej, - nogle gange skal jeg slette flere afsnit, - og det er da noget jeg hidtil ikke har hat problemer med.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-09-04 22:09

Nej, - nogle gange skal jeg slette flere afsnit, - og det er da noget jeg hidtil ikke har hat problemer med.

Ammitz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-04 22:24

Er det kun i word?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-09-04 09:25

JA, jeg har garanteret sat et flueben et sted, hvor det ikke skal være, - men hvor?

Ammitz

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 15-09-04 09:47

Hej Ammitz

En midlertidig løsning - lad en anden tast udføre delete-funktionen - f.eks. Ins, skal indsættelsesfunktion anvendes - du i stedet klikke på OVR i statuslinien.

Følgende kodning kan lægges ind i et dokument, der ved åbning tildeler Ins-tasten slettefunktionen - ved lukning af dokumentet - ophæves denne tildeling til Ins og alt er normalt.

Skal du have hjælp til at lægge nedenstående koden ind - så giv signal. Ligeledes skal din Word indstilles til at kunne med makroer (Funktioner / Sikkerhed ---> sættes til laveste niveau (3))

Koden ser således ud:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Sub AutoOpen()
CustomizationContext = ActiveDocument.AttachedTemplate
Set myKey = FindKey(BuildKeyCode(wdKeyInsert))
myKey.Rebind KeyCategory:=wdKeyCategoryMacro, Command:="delete"
End Sub
Sub AutoClose()
CustomizationContext = ActiveDocument.AttachedTemplate
FindKey(BuildKeyCode(Arg1:=wdKeyInsert)).Clear
End Sub
Sub delete()
Selection.delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
End Sub

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-11-04 13:52

Mit spørgsmål:
Jeg har fået et problem i word - Office 2000. Når jeg makerer en del af en sætning og vil slette det markerede med Delete tasten, - sker der intet. Jeg kan ikke slette det, der nu een gang er skrevet. Hvad har jeg fået stillet forkert??
Ammitz

Jeg kan slette ved først at bruge tab-retur\mellemrum\back-tasten, men det er ret besværligt og irriterende.
Jeg håber at een af jer der sidder derude, - kan løse broblemet. Ikke midlertidigt, men permanent.
Ammtiz