/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
zebra Cichlider!!
Fra : Niqo
Vist : 1929 gange
40 point
Dato : 13-09-04 18:12

hey .

har fået 5 zebra Cichlider unger af min onkel, de er ca 14 dage gamle ( meget små ) , de er i en net kasse i min akvarie, og der har de det fint, men når de blir størrer tager jeg den op til de andre fisk jeg har . jeg har : 5 plettede pansermaller, en sugemalle, 4 neon fisk, 10 guppy'er . mit akvarie er på 105 L .

kan de 5 zebra Cichlider godt være sammen med de andre fisk? ved godt at når zebra Cichlider har født unger, holder de meget godt på dem, og kan gå ud over de andre fisk. men?

Hilsen Niqo :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-04 19:45

Du kan ikke have Zebraciclider sammen med dine andre fisk.
Jo sugemallen hvis du er heldig.
Min søn har ZebraCiclider, og inden han fandt ud af, hvor glubske de er, nåede de at æde en flok neonfisk og Guramier der var ligeså store som de selv er.
Dem de går sammen med nu, er kun Ciclider der er større end zebracicliderne, og de store skal nok holde sig væk og især hver gang zebracicliderne har unger, og det får de tit.
mvh dova

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 14-09-04 04:30

Det kan godt lade sig gøre, men akvariet skal være 250 liter, med masser af lavasten.

Accepteret svar
Fra : jacob_waino

Modtaget 40 point
Dato : 14-09-04 20:17

Ja, der er ikke noget bedre end to forskellige svar på det samme spørgsmål....!
Men faktisk har de begge to ret.....

Når du skriver at du har et 105 L. akvarie er det alt for lidt til at kunne have 5 Zebra Cichlider sammen med 20 andre fisk, som overhovedet ikke er af samme race (hvis man kan kalde dem det...!)
Som 1stanley1 siger skal du mindst have et 250 liters akvarie, og det er endda i underkanten....

Der findes nogen flere arter af Zebra Cichlider - og du skriver ikke lige helt hvad det er for nogen - men desværre har det heller ingen betydning i denne sammenhæng.

Der kan ske to ting når du lukker dem ud af nettet når de er vokset lidt mere... Enten bliver de spist/jagtet af neonfiskene mens de er små - eller også spiser de de andre fisk først...
En ting er sikkert - der sker noget!

Jeg ville måske overveje at beholde Cichliderne, og skille mig af med de andre, måske på nær et par enkelte maller, men det siger jeg, som ivrig cichlide-mand....

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 14-09-04 21:55

Tak for svaret jacob_waino.