/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musik cd'er kan ikke afspilles i Winamp
Fra : Leon85
Vist : 511 gange
200 point
Dato : 13-09-04 13:36

Forleden dag købte jeg en cd (Now That's What I Call Music 7), og glædede mig til at komme hjem og høre den på computeren. Men det kunne jeg ikke!? Man skal installere en afspiller, som ligger på selve cd'en før man kunne høre den. Og det gælder egentligt alle nyere musik cd'er. Jeg vil meget hellere afspille musik i Winamp, da man så kan se visualizations, indstille en masse ting, og indstille equalizeren. Jeg plejer også at rippe de købte musik cd'er om til mp3 filer, da jeg så ikke behøver at tænke på at skifte cd'er og ridser. Ved ikke om I kender til problemet, men jeg har ikke fundet en måde at afspille sangene i Winmap på.
MVH Leon

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-04 13:45

Samme problem med Kylie Minogue's "Slow" : http://www.kandu.dk/dk/spg/30954

Jeg har ikke fundet en løsning andet end at steame fra tape-out på anlæget til line-in på lydkortet. Gemme som *.mp3 og så fyre den af i WinAmp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-04 13:45

Ps. Se iøvrigt : http://www.kandu.dk/dk/spg/30954

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-09-04 13:45

Jeg Bruger selv Misivmatch - og jeg gør følgedne: Smider CD'en i drevet, holder shift nede (så CD'en ikke starter) starter Musicmatch, og siger RIP til MP3, hvorefter den atger og lægger alle numrene ned i MP3 128 K/bit streming. Derefter kan du afspille de i alt hvad du kender af afspillere. Du kan også høre selve CD'eren mens den afrippes
Håber du kan bruge mit tip
lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-04 13:47

UPS samme link 2 gange

larsfrohn -> Dette er prøvet med Kylie No can do !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 13:48
Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-09-04 14:08

Jeg har ikke gjort det med Kylie - men alt Now har jeg lagt på harddisken og bruger Musicmatch 9.0 som Jukebok herhjemme = 8 x NOW CD'ere i alt.

Alternativt til Musicmatch har Sony med deres CD/DVD brændere et program, som gør at alle de numre som ligger skjult, kan ses og flyttes. Så hvis du skal kopiere (andet end til back-up til eget brug er ulovligt!!!!!) vil jeg anbefale dig at bruge enten det som PCworld anbefaler også Sony's eget (tager bl.a. kopibeskyttelsen af på musik fra Sony i USA)

Jeg er ikke stødt på music CD'ere fra nogen endnu som enten Musicmatch eller Alcohol eller Sonys brænder software ikke har kunnet klare, så jeg må se at få fat i KyLie "Slow" for at se om den også kan.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-09-04 14:08

Jeg har ikke gjort det med Kylie - men alt Now har jeg lagt på harddisken og bruger Musicmatch 9.0 som Jukebok herhjemme = 8 x NOW CD'ere i alt.

Alternativt til Musicmatch har Sony med deres CD/DVD brændere et program, som gør at alle de numre som ligger skjult, kan ses og flyttes. Så hvis du skal kopiere (andet end til back-up til eget brug er ulovligt!!!!!) vil jeg anbefale dig at bruge enten det som PCworld anbefaler også Sony's eget (tager bl.a. kopibeskyttelsen af på musik fra Sony i USA)

Jeg er ikke stødt på music CD'ere fra nogen endnu som enten Musicmatch eller Alcohol eller Sonys brænder software ikke har kunnet klare, så jeg må se at få fat i KyLie "Slow" for at se om den også kan.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-09-04 14:08

Jeg har ikke gjort det med Kylie - men alt Now har jeg lagt på harddisken og bruger Musicmatch 9.0 som Jukebok herhjemme = 8 x NOW CD'ere i alt.

Alternativt til Musicmatch har Sony med deres CD/DVD brændere et program, som gør at alle de numre som ligger skjult, kan ses og flyttes. Så hvis du skal kopiere (andet end til back-up til eget brug er ulovligt!!!!!) vil jeg anbefale dig at bruge enten det som PCworld anbefaler også Sony's eget (tager bl.a. kopibeskyttelsen af på musik fra Sony i USA)

Jeg er ikke stødt på music CD'ere fra nogen endnu som enten Musicmatch eller Alcohol eller Sonys brænder software ikke har kunnet klare, så jeg må se at få fat i KyLie "Slow" for at se om den også kan.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 14:11

Puhh!! Jeg er nu glad for du ikke har gjort det med Kylie. Hun er min!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-09-04 14:28

ISO buster kan som regel klare at hive data ud fra de mest umulige CD'er....derefter kan du så på vanlig vis lave WAV filerne om til MP3.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=256

mvh Berpox

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-09-04 15:45

Man kan da bare brænde musiknumrene med NERO, hvor man kun vælger numrene, og fravælger afspilleren og hvad der ellers ligger af andre filer på CDèn, så virker den som alle de gl. musik-CDèr. Hvis man hellere vil have dem som MP3, så laver man jo bare en data CD, og trækker kun selve musik-numrene (Wav) over, og Nero konvertere dem så.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-09-04 19:28

Hvis CD'erne er beskyttet af den teknologi der hedder Copy Control (herefter CC) så er det ganske nemt at omgå den, man skal bare holde SHIFT tasten nede mens man indsætter CD'en, desuden kan programmet CDex fra version 1.50 nemt kopiere første track på en CC CD hvis man i indstillinger sætter det til at læse med ''full paranoia''. Det er nemlig første track hvor den afspiller ligger som man bliver påtvunget til at installere, gør man det vil man også opleve at kvaliteten IKKE svare til en normal CD kvalitet...det sker i midlertidigt når man omgår med SHIFT tasten da musikken stadigvæk ligger i det velkendte format CDA (CD Audio).

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 15-09-04 15:24

Yep, det er Copy Control. Prøver lige at installere ISO Buster i første omgang.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 18-09-04 12:51

ISO Buster ( og lignende programmer som Freerip, dBAPoweramp, Easy CD-DA Extractor og Audiograbber) kunne sagtens se musikfilerne. Men da jeg ville konvertere dem om til mp3, eller bare afspille dem, så gik konverteringen altid i stå ved 4%, og musikken stoppede også efter 10 sekunder. Har også prøvet at tegne med en mørk marker (ikke permanent) på cd'ens yderside, hvor selve det falske nummer med afspilleren ligger. Cd'en fungerede da som en almindelig musik-cd. Men jeg kunne stadigvæk ikke konvertere sangene, eller afspille dem i mere end 10 sekunder. JA, Copy Control stinker virkeligt. Og den obligatorske afspiller, som ligger på cd'en, afspiller sangene i 80 kbits!?. Har jeg betalt 130 kr for en cd, som jeg kun kan afspille i 80 kbits!???
Den eneste løsning jeg har fundet er at jeg downloadede en sound recorder, installerede afspilleren, og optog sangene, en efter en, som jeg så konverterede til mp3. Ikke den hurtigste løsning, men sangene kan afspilles via Winamp på den måde, og sangenes kvalitet er der heller ikke noget galt med (De spiller bare lidt lavt, men man kan jo altid skrue højere op) Så hvis EMI tror, at de kan forhindre mig i at afspille musik på computeren, så tager de fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-04 12:54

pallebhansen -> På f.eks. Kylie's single (..som jeg desværre ikke har mere) lå der kun en *.exe og et par *.dll filer, ..nul *.cda, *.bin, *.iso eller hva' de nu 'normalt' hedder. Hvordan hulen vil du have man skal vælge disse med NERO og så bræde dem i *.mp3 ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-04 15:30

Problemet er at der findes mange forskellige copy protections, (Key2Audio, Cactus, Macrovision SafeAudio, Datashield 200, Optimal Media og MusicGuard. Key2 og Cactus) nogle kan brydes med Nero, nogle med Easy CD-DA Extractor og Audiograbber, WMP som kan gemme i Windows Media-lyd (Og evnt. laves til MP3 senere)
Og en masse andre programmer.

WMP
Sådan vælges formatet for musiknumre, der er kopieret fra cd'er
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Kopier musik.
Vælg det ønskede format på listen over filformater.

Som standard er følgende formater (typer af Windows Media-lydfiler) tilgængelige i forbindelse med kopiering af filer: Windows Media-lyd, Windows Media-lyd (variabel bithastighed) og Windows Media-lyd uden tab. Windows Media-lyd uden tab er kun tilgængelig i bestemte versioner af Windows. Yderligere oplysninger finder du under Specielle funktioner.

http://www.disctronics.co.uk/technology/cdaudio/cdaud_copyprot.htm
Problemet med nogle musik CDèr, er så bare at du faktisk ikke afspiller de alm. audio spor på CD'en, men musikken i et særligt komprimeret format der er lagt på et data område som PC'en kan læse. Lydkvaliteten er så på niveau med halv-dårlige MP3èr

De fleste pc'ere idag har et digitalt input på lydkortet. Det betyder at hvis man vil kopiere, så kan man bare tilslutte en cd-afspiller via den indgang og optage digitalt, og brænde det ud bagefter, men lyden bliver jo ikke bedre af den metode.

http://itavisen.no/art/1297050.html?PHPSESSID=dd0754e6b477a5de5989b935e71b196a

Men hele sagen bliver mere kompliceret af at at nogle "gode" brændere godt kan læse og skrive kopisikrede CDèr, og andre ikke kan. Men det er en helt anden historie.
VH Palle Hansen