/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Menuer i FP 2000
Fra : traveldreamer
Vist : 284 gange
115 point
Dato : 11-09-04 22:37

Hej
Så er jeg igen rendt ind i et problem. På min hjemmeside har jeg lavet hyperlinks horisontalt øverst og det virker godt. Imidlertid har jeg brug for at kategorisere disse overskrifter/emner yderligere forstået på den måde at når man peger på en overskrift skal der dukke en menu frem nedenunde ligesom på f.eks. på www.tl.dk hjemmesiden
Jeg ved ikke om det er muligt i Frontpage 2000 eller der skal opgraderes eller om det overhovedet er muligt.
Er der nogle der har nogle seriøse bud.

På forhånd tak

Traveldreamer

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-09-04 22:47

Jo det kan satens lade sig gøre. Klik ind på:
http://dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html f.eks.
Der finder du flere gode menuer. Den der hedder "HV Menu" er vist vertikalt men den kan også laves horisantalt.
Jeg har selv brugt den på: www.4733.dk Her er den dog stadig lodret, men jeg har har prøvet den vandret for at se om det virkede. Det gjorde det.
Spørg endelig hvis du bøvler med koden

Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-09-04 22:50

Ups! Der mangler vist et "G" i sagtens

Kommentar
Fra : cdndk

Dato : 12-09-04 00:45

På hjemmesiden http://www.webdesign101.dk er der en glimrende gennemgang af hvordan man laver ekspanderende HTML-lister som menusystemer.

Et eksempel på, hvordan man laver en ekspanderende horisontal menu, findes her:
http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer/listemenu_4.php

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 12-09-04 08:26

Til de link, kan dreamweaver anbefales.... Der er indbyggede funktioner til det!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-09-04 21:39

Hvordan gik det med med din menu?

Kim

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 03-10-04 22:08

Hej Marchwitz

Undskyld den sene reaktion, men jeg har været ophængt at mange andre ting. Jeg har fulgt din vejledning her til aften og det går umiddelbart godt, bortset fra at jeg i min tidligere tabel med hyperlinks havde udarbejdet menuen i en fil kaldet template.htm. De andre sider hvor jeg skulle bruge menuen hentede jeg den automatisk under egenskaber for side - fanebladet baggrund - hent oplysninger om baggrund fra anden side.
Dette kan jeg ikke få til at fungere nu, der kommer ingen menuer. Er jeg nødt til at sætte HTML-koden ind på alle sider hvor jeg ønsker menubjælken?

Et andet problem er, at jeg ønsker den øverste menus tekst centreret men ikke undermenuen. Kan det lade sig gøre. Jeg kan ikke få det til at virke ej heller med indsatte spaces i top-menu-punkterne.

Håber du endnu engang kan hjælpe

Mange hilsener
Traveldreamer.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 07-10-04 11:09

Hej Traveldreamer
Jeg bøvler lidt med mit FrontPage program for tiden. Jeg skal geninstallere det når jeg altså lige finder cd'en på et eller andet tidspunkt.
Men du skal indsætte scriptet fra Dynamic Drive i det jeg mener kaldes en "Fælles kant" i FrontPage. Den kant kan du f.eks. placere i bunden hvor den ikke er i vejen for noget andet. Det der ligger i en sådan fælles kant bliver vist på samtlige sider, ligesom FrontPage's egne menuer, kontaktoplysninger og den slags.
Alle indstillingerne i HV menuen foregår i "exmplmenu_var.js" som åbnes med et tekstbehandlingsprogram som f.eks. WordPad. Hvor menuen skal placeres på siden bestemmes også i exmplmenu_var.js Så vidt jeg husker kan man stort set placere teksten i menuen som man vil, men det sker alt sammen i nævnte js fil.
Prøv lige at se om det hjælper dig. Det bliver lidt nemmere for mig at tjekke tingene når jeg engang får gang i mit FrontPage igen.

Kim

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 24-11-04 21:46

Jeg kan ikke få fælles kanter til at virke!!!
Jeg har lavet en side vd navn template.htm hvor jeg har indsat en tabel, som i eksempel ser rigtig ud og kan bruges. jeg har sat fælles kanter - aktuel side - øverst og HTML koden ser ud som følgende:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Børnetøj</title>
<base target="_self">
<meta name="Microsoft Border" content="t">
</head>

<body topmargin="25" bgcolor="#E8E8FF" leftmargin="140" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">Your browser does not support script</noscript>
<script type='text/javascript'>

//HV Menu v5.411- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

function Go(){return}

</script>
<script type='text/javascript' src='exmplmenu_var.js'></script>
<script type='text/javascript' src='menu_com.js'></script>
<noscript>
</body>

</html>

Jeg kan ikke se min "Fælles kant" på de andre sider.

Hvad gør jeg galt?????

På forhånd tak

Mange hilsener

Traveldreamer

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 16-12-04 22:08

Hører gerne såfremt det lykkedes at få menuen til at virke i den fælles kant. Har haft tilsvarende problem med Frontpage 2000 og menuer i fælles kanter. Har nu opgivet og lavet menuerne på hver af de underliggende sider (www.gif-haandbold.dk). Det er et stort arbejde - specielt når der skal rettes i dem.