/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Sammenligning mellem forskellige farvela~
Fra : Dagsberg
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 09-09-04 12:30

Nogen der kender til en test mellem low-end farvelaserprintere?
Jeg går og overvejer et køb af Epson AcuLaser 900 contra HP LaserJet 2550l

Hvad kan I anbefale - om nogen af de to?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-09-04 13:00
Kommentar
Fra : Gniske

Dato : 07-10-04 14:35

De er begge nogenlunde printere, som befinder sig i low-end markedet.

Problemet med de to printere er, at de begge kun har 1 laser, som skal skrive alle 4 farver på papiret. Dvs. at papiret skal køre igennem printeren 4 gange for at få alle farverne brændt på. Det betyder, at printeren oplever 4 gange så meget slitage, og min erfaring siger, at hvis man skriver mange sider ud, så kan farverne forskubbe sig lidt, og derfor bliver printet ikke altid helt optimal.

Jeg har selv haft HP LaserJet 2550L, og har været godt tilfreds med den til små printopgaver. Og så koster den kun omkring kr. 3500,- inkl. moms.

Jeg har dog siden skiftet til en anden farvelaser, som jeg er blevet meget glad for. Det er en OKI C3100, som er lavet med "single-pass" system. Det betyder, at der sidder 4 lasere (OKI kalder dem LED-enheder) til hver af de fire farver, og derfor skal papiret kun køre igennem printeren 1 gang. Det betyder hurtigere udskrift og mindre slitage på din printer. Og så koster den kun ca. 4500 kr. inkl. moms.

Se evt. link her: http://www.computercity.dk/Product/Product_printer.aspx?Identifier=DK31596

Jeg håber det var til lidt hjælp.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-10-04 14:59

hp