/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilken port bruger ICQ til overførsel?
Fra : 2mmy
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 08-06-01 22:06

Hej, hvilken port bruger ICQ til overførsel?

FTP bruger 20/21 så må ICQ vel også bruge en bestemt port?
Jeg har bare ikke kunnet finde den, håber en af jer kan hjælpe.

-
Tommy

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 08-06-01 22:20

Hej Tommy,

Det kommer helt an på hvad for en server du logger dig på, men standard porten er : 5190

Gandalf

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 08-06-01 22:25

Hvordan ved jeg hvilken server jeg logger på?
Er det forskelligt fra gang til gang?

-
Tommy

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 08-06-01 22:33

Port 5190 var ikke den rigtige.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 08-06-01 23:04

Jeg kan finde "preferences > connection > user >" men ikke "Advanced users"

Det med programmerne er lidt svært eftersom jeg ikke kan genkende hvilken port det er - og det kan da ikke passe at man ikke kan definere dem i routeren? I stedet for at skulle beslaglægge alle porte?

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 09-06-01 00:28

Hvis du går ind under preferences/connections/server så kan du se, hvad for en server samt port du logger op med.

Gandalf

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 09-06-01 00:32

Der står "5190" men hvis jeg sætter routeren til at port-forwarde
fra port 5190 til min ip virker det stadig ikke.

-
Tommy

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 09-06-01 00:43

Nu har jeg lige slået ICQ fra på min firewall, og det første som sker når du åbner ICQ er, at den hopper ud til serveren via port 5190, så der må være noget andet der er galt hos dig, for firewallen spørger kun om en port, så ICQ bruger ikke andre.

Gandalf

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 09-06-01 00:44

Det med routeren vidste jeg godt, det er derfor jeg har brug for at kende den port ICQ bruger sp jeg kan forwarde den til min IP.

Jeg har en Prestige310 router - så jeg må lige se om det virker.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 09-06-01 00:45

Det er routeren der er blokeringen - hvis jeg sender alt indgående trafik til min IP virker det, men hvis jeg sender indgående trafik fra port 5190 til min IP virker det ikke.

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 09-06-01 00:51

Jamen, så kig på linket og se, hvordan det bliver gjort dér. For det virker.

Vh Janus

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 09-06-01 00:55

Ja - men som sagt er min router en Prestige310, og det ser umildbart ikke ud til at den kan indholde mere end 15 portforwardere. Der er sådan en irreterende menu det er svært at komme om ved.
Så med mindre en af jer ved hvordan jeg tilføjer nogle flere må vi vente til på mandag hvor jeg kan sende en mail til http://www.zyxel.dk - såfremt jeg ikke finder ud af det via del manual jeg sidder og terper nu (det med portforwarding).

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 18-06-01 14:31

Jeg kan kun lave 15 port-forwardinger, så det skal kunne gøres anderledes.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-06-01 21:09

Er lidt ked af at I ikke kunne hjælpe, jeg kan ikke lukke spørgsmålet (kan jeg) så indtil der kommer et brugbart svar der løser problemet, må jeg lade det stå åben.

Som et alternativ forsøger jeg nu at opsætte en FTP-server, så der er nogle point at hente.

Kommentar
Fra : gellert

Dato : 06-07-01 00:23

Jeg vil gøre det kort, for kandu ville åbenbare ikke acceptere mit første svar: Der skal være trafik igennem på
1: En UDP port til kommunikation med serveren, her 5190
2: min. tre TCP porte i et range over 1023 til kommunikation med andre icq-klienter.
I Janus' udmærkede svar lød eksemplet på tyve porte, hvilket der ikke er noget krav om. Hvis du kun kan portforwarde 15 porte, så sæt ranget noget lavere (f.eks 8) i opsætningen af ICQ, og forward tilsvarende i routeren. Held og lykke,

Søren Gellert

Kommentar
Fra : hosta

Dato : 09-06-03 17:37

hej tommy. jeg havde også problemer med det samme. du skal bare husk at reset din router,
kun et enkel tryk, for vis du holder den i bund i 15 sek sletter du alt

HostA