/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
drev mangler
Fra : Cartman
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 09-07-02 21:36

Hej.
Pludselig mangler mit H drev. (dvddrev)
Hvad er årsagen?
Maskinen starter også periodisk op i fejlsikret tilstand.
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 09:50

Hej Cartman,

hvilken version af Windows kører du?

du ka' også evt. prøve systemoplysninger, samt Dr. Watson til at se om den kommer med nogle oplysninger om hvad der er galt...

ang. Dr. Watson er der mere information om dette program her -->
http://www.computerhope.com/software/drwatson.htm
afhængig af hvilken version af windows du har, ska' du gøre følgende -->
tryk på start --> kør --> indtast "drwatson" (win 9x/ME) eller "drwtsn32" (nt/w2k/xp)...

systemoplysninger ka' du åbne på følgende måde...
Tryk på Start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> og så klikke på ”systemoplysninger” eller i nogle tilfælde er det også muligt at gøre det på denne måde...
tryk på start --> kør --> indtast "msinfo32"

men hvis du kommer med en tilbagemelding om hvad disse 2 programmer kommer med af oplysninger ville det hjælpe en del, til at finde ud af hvad årsagen evt. kunne være...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 00:20

Hej Cartman,

har du fundet ud af noget?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 11-07-02 09:19

Hej Strarup.
Nej, jeg har ikke fundet årsagen. Maskinen starter op normalt igen, men mit H drev (dvd drevet) er der ikke.
Drwatson kan heller ikke finde nogen fejl. Jeg havde samme problem, periodevis, med mit gl. cdrom drev. Så jeg købte et ny dvd drev. Og det har virket upåklageligt i en måneds tid.
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 09:39

Hej Cartman,

har du installeret ASPI?
samt hvilken version af Windows bruger du?

jeg er ret sikker på vi nok ska' få det til at funke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 11-07-02 10:13

Hej Straup

Det er pænt af dig at du vil hjælpe!!!!!!
Jeg bruger 98 SE
Havd er ADSI???
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 10:38

Hej Cartman,

ASPI står for Advanced SCSI Programming Interface, og er oprindeligt lavet af Adaptec... det er en slags software lag der fungere på den måde at den enabler/muligør programmer til at kommunikere med SCSI og/eller ATAPI devices...
Og nogle DVD drev, samt CD rom Drev og Brænder har brug for dette ASPI, men det er ikke sikkert at det er det der er problemet...

men det skader vel ikke at afprøve det...

Jeg vil anbefale dig at hente dette program der hedder ForceASPI, programmet ka' downloades her -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html”... men jeg ka' også anbefale denne side der har nogle go'e informationer samt tips omkring ASPI -->
http://aspi.radified.com/

men jeg vil prøve at beskrive hvad du skal gøre efter du har downloadet og udpakket filen...
det er faktisk ikke så meget…
der ligger en batch fil ”Instaspi.bat” den ska’ du aktivere, og efter at du har aktiveret den, skulle din ASPI meget gerne fungere og være installeret korrekt.

hvis den ikke gør må du lige sige til… for hvis det ikke løser problemet... må vi se om vi ka' finde en anden metode, til at få det løst på...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-02 04:50

Hej Cartman,

driller det stadigvæk... eller har du fået løst det... og dit DVD-drev nu funker?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 21-07-02 07:17

Hej Strarup.
Af uforklalige årsager er alt igen OK.
Hilsen Cartrman

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 14:23

Check kabler.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 07 Aug 2002 07:30:13 GMT, "Cartman" <Cartman.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej.
>Pludselig mangler mit H drev. (dvddrev)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 29-08-02 23:26

Cartman......
Nu har jeg lige sat og læst det hele igennem hvorefter jeg nederst finder ud af at problemet er løst
Er du flink at lukke spørgsmålet så andre ikke bruger tid på at gennemlæse for derefter at finde ud af at problemet er løst !!!

Du lukker spørgsmålet ved at trykke på "accepter som svar" i højre side.....husk det skal være lige ovenfor den kommentar der var årsagen til at du fik løst dit problem, eller i dette tilfælde strarup (min mening) som har været meget aktiv i tråden

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 30-08-02 08:15

Tak for svaret strarup.