/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Adgang i FP2000 ???
Fra : TGR
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 02-09-04 21:58

Kan man (nemt) lave en adgangsbegrænsning på NOGLE sider i FP2000? Jeg forstiller mig at man først aktivere/opretter en PW kode et eller andet sted, og så herefter eks. i Navigations visning vælger præcis de sider ud, der skal beskyttes af koden.
Når brugeren så vil ind på een af disse sider, skal PW´et så indtastes. Kan man lave det ???

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 02-09-04 22:05

Hej
Jeg tror du skal bruge et java script for at lave det.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 02-09-04 22:29
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-04 22:52

Du kan ikke lave det direkte i FP, men kan sagtens kopiere det ind og få det til at virke.
Når du laver passwordbeskyttelse skal du bare lave en menu bag pw som så vil være beskyttet.

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 04-09-04 23:44

Hejsa.... Tak for svarene - men øhh, ja kopiere hvad hvorhen - og hvafor en menu ??!?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 10:43

Når du gerne vil have flere sider, der er beskyttet af password vil det da være smartest at lade password åbningen lede til en menuside hvorfra man så kan bevæge sig videre i det lukkede område og selvfølgelig med et ink tilbage til den åbne del.

Når jeg skriver kopier så er det fordi, at selv om du godt kan behandle java applets i FP2000 så skal du kopiere class/jar file ind i den mappe hvor dine html dokumenter ligger og du skal kopiere de tekstfiler der hører med. I findovias link er der 2 tekstfiler til henholdsvis password navn og til adressen på den side der skal åbnes, Der ud over skal du kopiere lidt kode tekst ind i det dokument der skal åbnes hvis du ikke vil redigere på eksempelsiderne.
Kode
<applet align="middle"
   code="WebGate.class"
   archive="WebGate.jar"
   height="148"
   width="230">
</applet>

Husk at når du kopierer tekst fra en webside skal du fjerne eventuel formatering ved at kopiere det til Notesblok først.
Ovenstående kode skal kopieres ind under html redigeringen på FP2000.

Hjalp det lidt?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 10:59

Der findes også en anden type passwords som du kan finde her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/password.htm

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 11:34

Hej!!

Tjek disse 2 links!

Jeg har slev brugt dem til min hjemmeside!

1. http://www.kandu.dk/dk/spg/42346
2. http://www.kandu.dk/dk/spg/42559