/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problem med Acrobat Reader
Fra : arne.jakobsen
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 02-09-04 16:22

Efter at have installeret og kørt SpySweeper, får jeg en hulens masse fejl når jeg åbner Acrobat Reader (AR). Jeg har TOTALT fjernet AR og downloaded en ny version. Men får stadig flg. I hvert deres PopUp vindue:

1: To rutiner prøver at installere det samme: Acroform.api
2: Acrofill.api
3: Annots.api
4: DigSig.api
5: AcroWiew UI
6: MSAA.api
7: PPKLite.api
8: Webbuy.api
9: XFA.api

Derefter kommer jeg ind i AR og det fungerer øjensynligt OK, men det er da noget træls at skulle se på dissse 9 PopUp-fejltekster hver gang jeg åbner AR.

Hvad er der sket? Og hvad gør jeg for rette op på situationen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 17:16

Jeg har TOTALT fjernet AR: Du har vel fjernet med uninstall, eller fra kontrolpanelets tilføj fjern programmer?
http://www.adobe.com/support/techdocs/30d6a.htm
Prøv evnt. at installere i fejlsikker tilstand.
Tryk F8 ved start og vælg fejlsikker tilstand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 17:22

Palle -> Jeg fjerner ALTID programmer fra kontrolpanets Tilføj/Fjern. Hvis jeg forstår dig ret, skal jeg altså gøre det igen, derefter genstarte og herunder trykke F8 og så vælge fejlsikker tilstand? Herfra skal jeg så kalde Acrobat.com og downloade igen. Er det korrekt forstået?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 02-09-04 17:44

Normalt hentes Download Manager, som når den aktiveres henter Adobe Reader installer, der så installeres.
Men det er forvirrende da man også kan vælge ikke at hente Download Manager, men hente "installer" direkte.
Det allerbedste er at indstallere fra en CD feks. k-komputers.

Problemet med dit forslag 17:22 er jo nok at du ikke kan hente noget i fejlsikker tilstand. Så prøv først nedennævnte forslag, hvis det ikke virker, ja så prøv fejlsikker tilstand, men brug bare filen som du har hentet.
Prøv først bare at lade være at fjerne noget, men at installere "oveni", med dit "normale skrivebord"
hvis Download Manager er i tilføj fjern programmer, så:
1. Choose Start > Programs > Adobe > Download Manager.
2. In the Browse for Folder dialog box, choose a location for the installation files, and then click OK. (The Temp folder is the default location.) Download Manager then automatically starts the Reader installer. If it doesn't, or if an error or warning occurs (such as "There are no files to download at this time"), go to task 3, "Determine if the Adobe Reader installer is on your computer."

HVIS DEN IKKE ER I TILFØJ/FJERN, så:
If Download Manager isn't listed, continue as follows:
1. Go to Adobe's Web site at www. adobe.com/products/acrobat/readstep2.html.
2. Select an Adobe Reader version.
3. Make sure that Do Not Use the Adobe Download Manager is unchecked, and then click Download.
4. In the File Download dialog box, click Open or Run This Program From Its Current Location, and then click OK. (On Windows XP, 2000, or 98, if you select Open in the File Download dialog box, the installation files aren't copied to the local hard drive and aren't available for future installations.)

Note: If a security warning asks you if you want to install and run Adobe Reader, click Yes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 17:54

Jeg HAR faktisk gjort som du siger. Jeg fjernede nemlig såvel Acrobat Reader ver. 6.02 som Acrobat Download Manager.
Da jeg downloadede den nye version fra sitet, spurgte den ganske rigtigt om jeg ville installere og bruge Download Manager, og det sagde jeg JA til. Derefter gik den igang med at downloade og svarede JA til alt. Den kom også og sagde at nu var DET ok. Problemet er bare at den kommer med disse PopUp-skærme når jeg kører programmet?
Jeg HAR en CD liggende med Acrobat på. skal jeg så fjerne det jeg har først eller blot installere oveni fra CD'en?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 18:14

Hvis du har en cd, så syntes jeg du skal fjerne alt det du kan, før du installerer.
Men hvis du har ME eller XP, har du så prøvet at tilbagestille computeren.
Hvis man har en ældre Acrobat Reader, så syntes jeg tit den spørger (Når den bruges), om man vil opdatere den, og det er jo nok det bedste hvis man vil have en nyerere, for så sker der nok ikke så let en fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 20:19

Hej Palle. Problemet er løst, men som du kan se på kl. tog det sin tid. Jeg synes at jeg skylder dig en forklaring på HVAD jeg gjorde:

Når man fjerner ALT Adobe via kontrolpanelets tilføj fjern programmer, TROR man at det også ER fjernet! Det er det ikke! Jeg gik i Norton Commander (som jeg bruger) og fandt at HELE mappen C:\Programmer\Adobe STADIG lå der! MED alt indhold. Efter at have fjernet denne med VOLD, downloadede jeg igen, (det ta'r 45 min pr. gang med min hastighed), og SÅ virkede det. Hvorfor mappen IKKE blev fjernet ved jeg ikke, men det er squ da en lære for os, ikke sandt? Du får selvfølgelig pointene. Jeg lavede en BROK-tråd for et par dage siden. Bare gå ind og sig HEJ så får du også DE point. Nogen SKAL jo ha' dem, og de der har svaret til nu har ikke fortjent dem.
Skal nok lige gi' dig linket til den nævnte tråd.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-04 20:24

Tak for svaret pallebhansen.

Den ovenfor nævnte tråd:

www.kandu.dk/dk/spg/48277

Hjælp mig med OGSÅ at få DEN lukket, IKKE for point'enes skyld, det ved jeg godt, men gør det lige alligevel.

Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-04 00:21

Jeg er ikke helt klar over hvad spørgsmålet er, eller hvad jeg skal svare, men hvis det er, hvorfor mappen ikke blev fjernet, forstår jeg det måske godt, da kloge programmer (Hvad adobe åbenbar ikke er), spørger om delte filer må fjernes.( Fordi der i windows findes delte filer, som bruges i andre sammenhænge) Hvis du har svaret nej, så kan mappen og de delte filer jo ikke fjernes, men alle de andre der ligger derinde burde blive fjernet + de henvisninger til programmet der findes i systemregistreringsdatabasen.
Men hvis du mener at der slet ikke blev fjernet noget, så er adobe ualmindelig dum, men det kan måske skyldes at du har haft adobe åbnet, (Nede i bunden, uden du lagde mærke til det) og så kan åbne programmer ikke fjernes, da de "hænger" i hukommelsen.
Var det det dit spørgsmål gik på i den anden tråd?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-04 00:33

Nej Palle det var det ikke. Tro mig, jeg HAR gjort alting korrekt. OGSÅ svaret JA til ALT. Adobe BURDE altså være fjernet, men VAR det ikke. Du kan ikke gøre mere for mig nu idet problemet ER løst. Min sidste var blot for at orientere dig. Venlig hilsen AJ
Og tak for responsen i den anden tråd, den var blot ÆVL! Men nu er de ukket!