/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
mangler driver til onboard lydkort!
Fra : Enim
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 01-09-04 17:35

Jeg har et motherboard af følgende type, Microstar model ms-6701.
problemet er at jeg ikke kan installere lydkortet. jeg kender ikke navnet på den, det fremgår ikke af motherboardet og jeg har ikke papir på hvad det er. jeg har søgt efter motherboardet(typen) for at finde svaret, men det er en jungle, hilfe!!
p.s har forsøgt microstar (motherboard hjemmeside men den er nede)

pfh tak
enim

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-04 17:40

Du kan hente dette program der fortæller dig hvad du har ombord

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-09-04 17:42

Hejsa
Prøv
http://www.driverguide.com/
brugernavn : drivers
password : all
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 17:50

MSI vil ikke kendes ved et MB med det nummer ?

Kommentar
Fra : tonnyno

Dato : 01-09-04 18:17

jeg ved ikke helt hvordan man gør. men der er noget med at inde i opsætningerne kan man aktivere og Daktivere lydkortet. hvis man fx. vil have andet lydkort skal man deaktivere det onborard'e.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-09-04 19:00
Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 03-09-04 13:44

-> BjarneD.

Tak for hjælpen. Programmet identificerede lydkortet. Men desværre vil windows ikke anerkende det identificerede ift den driver jeg installerede.
Jeg har taget det sidste skridt og har kontaktet forhandleren af pc'en for at få navnet på lydkortet og evt en driver.

Men takker for indsatsen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 14:29

Det var jo en løsning, og det er jo desværre ikke alle drivere der fungerer i alle computer miljøer. vis det ikke lykkes ved hjælp af forhandleren må vi i gang med at se om det kan komme til at virke på anden vis.
Held og lykke med det.
Bjarne