/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebeskyttet billedfiler
Fra : 19431225
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 01-09-04 12:34

Jeg har et lille problem: Jeg har taget nogen billeder med et Cannon digital camere. Filerne er lagt i en mappe og fra denne mappe henter jeg billedfilerne og brændte dem over på en cd, med Nero Burn.
Dette gik også fint nok, men da jeg lagde den brændte cd i drevet for at se resultatet, opdagede jeg at jeg ikke kunne slette 1 par filer på den brændte cd filerne var skrivebeskyttet. Jeg gik i egenskaber for filen og fjernede skrivebeskyttelsen, men det viser sig at det kunne jeg heller ikke.
Mit spørgsmål er, kan det være nero burn der automatisk skrivebeskytter eller gør windos xp dette.
Hvem kan hjæpe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-09-04 13:00

du kan ikke slette filer fra en cd !!!!!!!!!
kun hvis du f.eks bruger nero incd

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 01-09-04 14:01

tjo.. kommer an på hvordan cdén er brændt ;P. hehe så kan man godt :)

Men man mister dog pladsen ;), så er ikke skide smart :)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-04 14:58

Som de andre har sagt! den eneste måde man kan slette filer fra en cd, er hvis man bruger en genskrivbar cd med et specielt program som f.eks. InCd som følger med Nero! En almindelig brænding med en genskrivbar cd vil sætte alle filerne som skrivebeskyttede, og du kan hverken fjerne eller tilføje filer på skiven! Til gengæld kan du afspille den i stationære cd- ,eller i dit tilfælde med billeder, DVD-drev. Det kan du ikke med førstnævnte metode med InCd da det nærmest er at betragte som en eksta harddisk! almindelige CD-R skiver (ikke genskrivbare) kan kun skrives på en gang, men læses mange gange! Hvis du har brugt en genskrivbar CD kan du gøre det, at du kopierer indholdet over i en mappe på din harddisk og fjerner billederne der, så sletter du indholdet på CD'en og brænder indholdet af den redigerede mappe på harddisken tilbage på den genskrivbare!

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 01-09-04 18:49

Tak for svaret tedd.