/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Ingen adgang til internet
Fra : olguin
Vist : 282 gange
20 point
Dato : 30-08-04 23:11

Hej Jeg har en opkobling via TDC og ADSL til internet som ikke er trådløs og fungerer fint.

Nu har jeg købt en trådløs router fra okeynet med model nummer 802.11b og et netkort til den bærbare af mærket Gericom.

Jeg har forsøgt at opsætte ved at forbinde netværkskablet (dvs ikke direkte fra adsl stikket) fra routeren i den faste forbindelse til den trådløse, installeret software, samt monteret korttet i den bærbare og dennes software. Umiddelbart lader det til at fungere OK (vurderet på at programmet selv overvåger med denne beskrivelse) men følgende to problemer opstår:

1: Jeg får ikke adgang til internet når explorer startes!!
2: På den stationære PC'er med den faste forbindelse forsvinder opkoblingen når det trådløse er samlet!!

Hvad er problemet?? Jeg går udfra at forbindelsen fra den faste router kan og må forbindes til den trådløse (forbinder jeg samme kabel direkte til den bærbare fungerer det uden problemer på begge PC'ere)?

PS: Sættet er købt i Merlin, men desværre er dokumentationen elendig for en ikke edb kyndig!!!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-08-04 06:08

802.11b er standarden for trådløs kommunikation...

1: Først opsættest TDC's ADSL router som angivet i din vejledning - dvs. din PC skal være koblet til ADSL routeren med kabel.

2: Fjern netvækskablet mellem din PC og ADSL modemmet når du kan komme på nettet.

3: Tilslut din trådløse router til ADSL routeren, og forbind tin PC med den trådløse router MED KABEL.

4: Opsæt din trådløse router og PC, dvs. sørg for, at den trådløse router kører DHCP så din PC får en IP adresse når den kobler sig på dit netværk.

dvs:
4a: WAN opsætningen skal hente en IP til din ROUTER (sædvanligvis PPPoE eller dynamic IP) fra din internetudbyder.
4b: LAN opsætningen - din IP-router skal have en FAST IP i DIT NETVÆRK: Sædvanligvis 192.168.0.1 og subnet mask 255.255.255.0 - og meget gerne også en Arbejdsgruppe

4c: LAN opsætningen på din ROUTER skal sættes til at køre som DHCP server.
4d: Din PC sættes op til at få en IP adresse fra en DHCP server - det kræver selvfølgelig at din PC er med i førnævnte arbejdsgruppe.....

mvh Berpox (der dog ikke har okeynet.....)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-08-04 17:48

Her kan du finde en 49 siders manual
http://www.solwiseforum.co.uk/downloads/files/ovr305manual.pdf

www.okeynet.com er deres hjemmeside, så måske kan du finde noget brugbart der, ellers søg på google eller yahoo med "okeynet"