/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Refill Hp
Fra : Goldwell
Vist : 720 gange
340 point
Dato : 30-08-04 15:59

Hej.

Hvordan skal jeg fylde min printer op med blæk? Har en HP 1100 series. Vil gerne vide pris og sådan og hvordan det skal gøres selvfølgelig..... + gode råd!

Hilsen Goldwell

Accepteret svar
Fra : Chrillemand

Modtaget 350 point
Dato : 30-08-04 16:03

Hej Goldwell.

1: For det første skal du have købt noget blæk, og det billigste er at finde det i Aldi eller Fakta. Men spørgsmålet er det passer, for det er nemlig ikke lige meget hvilken slags blæk det er…..køber du det forkerte ødelægger du dine patroner. Men de skal udskiftes en gang hver 5. gang, så det er egentlig lige meget, men jo mere du kan spare jo bedre.

Der har lige været tilbud på det i aldi, men ellers kan du gå ind på http://www.dansktonerservice.dk/ som nogen siger er billigt. Men det er kun små portioner. Hvis du vil være lidt fremtids sikret, skal du gå ind i Bog Og Idé og be’ om blæk til dine patroner. Jeg er ikke sikker på hvad de hedder, men jeg mener de har nummer 56(sort) og 57/28 (farve) men det kan du jo altid undersøge.

Det koster 150,- pr 250ml farve, og dem skal du så have 3 af. Så havner du på 450,-
Hvorimod hvis du skulle købe det på http://www.dansktonerservice.dk/ så ville du give 110,- for 3x30ml. Så det billigt hvis du fylder meget. Det er op til dig. Og så til den sorte. Den koster 250,- for 250ml. Mener det er lige meget hvilket slags sort blæk du fylder i, det skal bare være fra den samme producent!

Til at sprøjte lortet i med, skal du bruge nogle sprøjter og kanyler.
Det kan du købe hos dit lokale apotek. Køb lidt forskellige størrelser i kanyler for at være sikker.

2: Det med påfyldningen, kan du gå ind på www.fyldselv.dk og vælge din patron ved HP, og så læse dig til hvad du skal gøre. Men spørg lige Bog og Idé om hvilken patron det er, bare nævn din printer.

3 Et problem du vil kunne komme ud for, er at selv om du har fyldt din patron op, er at den viser der ikke er mere blæk tilbage, og til det er der også en guide.

Håber du kan bruge det.

M.v.h. Chrille

PS Køb nogle gummihandsker………det sviner ad helvede til!

Skriv hvis der er noget du er i tvivl om!

Kommentar
Fra : Goldwell

Dato : 30-08-04 16:08

Hej Chrille

Tak for din hurtige reaktion. Jeg vil høre hvad det er for nogle patroner jeg har. Jeg regner med at skulle printe meget, såsom internet sider og sådan. Jeg har ikke så mange penge, så det ville være rart at kunne spare nogle. ¨Så jeg har tænkt mig købe stort blæk ind. Men det er en ordentlig slat penge, men til gengæld spare jeg meget i længden. den kan jeg godt se.

Men hvad koster sådanne kanyler og sprøjter? Mistænker de ikke en for at være narkoman eller sådan noget?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 30-08-04 16:10

Prøv at se på inkclub, de har både vejledning og priser. Jeg fandt ud af at det var for bøvlet at fylde op selv på farvepatroner, men sort blæk kan godt svare sig.

KH Mette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 16:10

Det var da en forbilledlig guide til refill Chrillemand. Godt gået

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-08-04 16:12

Det med narkomani skal du ikke tænke på.

Jeg købte mine sprøjter og kanyler for 30 ,- eller deromkring. De solgte 10 kanyler for 15,- og ligeså med sprøjterne

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-08-04 16:16

Tak tedd! Kan du bruge det selv?

Kommentar
Fra : Goldwell

Dato : 30-08-04 16:18

Hej metteto

Jeg har hørt om inkclub, men har også hørt at det skulle være dyrt, og det har jeg så selv fundet ud af at det er. Men tak alligevel.

Har nu tænkt mig at fylde begge patroner op, da det også sparer en masse penge. Jeg er ligeglad med tiden, det er ikke noget problem...kun pengene

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 16:20

Ja sagtens Chrille

Godkendelse af svar
Fra : Goldwell

Dato : 30-08-04 16:25

                  Tak for svaret Chrillemand.

Men tak for de kanon hurtige svar, jeg harvde aldrig regnet med at det ville gå så hurtigt. Og mange tak for vejledningen, og det kanylerne. Det vil jeg bringe videre!

Tak for det alle sammen!
Især Chrillemand Vil gerne modtage flere tip og gode råd, men det lyder som om at du fik det hele med hva' chrille?

Tak endnu en gang!