/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook og dansk stavekontrol
Fra : Track
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 29-08-04 19:59

Jeg har fornyligt installeret Offic XP. Jeg har det problem at jeg ikke kan
vælge dansk stavekontrol i Outlook, hvordan løser jeg det problem? Jeg kan
godt vælge dansk stavekontrol i Word fra samme pakke.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 29-08-04 20:08

Jeg har Nudansk Ordbog Fra Politikken installeret på min LapTop. Der kan man vælge at gøre denne til Stavekontrol for ens installerede Email-program. Mon dog ikke det samme er muligt den anden vej rundt?

Godkendelse af svar
Fra : Track

Dato : 29-08-04 20:12

OK jeg tror bare jeg åbner øjnene og ser i tidligere tråd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 20:42

Tak for poængerne Track, men jeg synes altså de er lidt lettjente.

Når du installerer Office Xp, bliver du spurgt om hvilke sprog du ønsker at installere, hvis du der KUN har valgt Engelsk, får du mulighed for at vælge forskellige Ordbøger MEN kun Engelske. Vælger du også Dansk, Får du mulighed for også At vælge Dansk Ordbog. Inde i selve Outlook, går du i Handlinger - Indstillinger - Stavekonttrol, og der kan du så vælge Dansk Ordbog. HAr du fået installeret forkert i 1'st omgang kan du blot reinstallere.

Kommentar
Fra : Track

Dato : 29-08-04 22:39

Jeg tror problemet ligger i at mit Office XP er engelsk. Jeg valgte dansk og det virkede fint i Word, men i Outlook dutter det ikke. Jeg har en Nudansk Ordbog fra Politikken til at ligge så jeg prøver at installere den.

Kommentar
Fra : Track

Dato : 30-08-04 17:14

Tjaa problemet har løst sig selv. Jeg kan ikke få lov at vælge dansk under spelling, men når jeg skriver en e-mail er ordbogen dansk. Jeg forsår det ikke og er ligeglad, det virker!