/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Restore harddisk
Fra : iballan1
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 29-08-04 16:11

Puha drenge, nu må i hjælpe mig.

Jeg ville idag formatere min pc for at få den lidt op i fart igen. Jeg har lånt en HD af min far og overført 123 gb. backup til den. I takt med at jeg overførte filerne slettede jeg dem på min egen HD. Da jeg genstartede computeren kunne jeg ikke få adgang til den lånte HD. Windows siger at den ikke er formateret....

Jeg har altså slettet dataene på min egen pc, og kan ikke få adgang til den HD min backup ligger på. Hvad gør jeg?

/Morten

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-08-04 16:22

se om pcinspector kan
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
eller boot på en styart disk 3½ og med kun din fars i og se om den kan finde den....

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 29-08-04 16:25

PCinspector går i stå når den står og checker harddiskene igennem. Altså helt i starten når man åbner programmet.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 29-08-04 16:26

start med at køre en chkdsk /f d: hvis disken indlæses som d-drev

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 29-08-04 16:39

den skriver af filsystem er RAW og at CHKDSK ikke kan bruges for RAW-drev

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 29-08-04 18:53

Please er der ikke nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 29-08-04 19:10

Der er desværre ikke kommet en gylden løsning på problemet: du skal prøve at gendanne filerne på disken.
http://www.dannyboyd.frac.dk/Gendan%20slettet%20data.htm
http://www.runtime.org/gdb.htm

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 29-08-04 19:16

Har du selv nogen erfaring med nogle af de programmer. Evt +'er og -'er ved de forskellige. Det tager jo mindst et par timer hver gang man starter på sådan et restoreprogram.....

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 29-08-04 19:23

Jeg har selv testet de 2 på min hjemmeside- prøv først med irecover - der er også en vejledning til det.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-08-04 19:37

se lige dette spg ; det ligner dit problem
http://www.kandu.dk/dk/spg/47989

men det kan måske løses med dette prog
http://www.runtime.org/gdb.htm

---------------------------------------

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-08-04 19:39

okey jeg havde ikke lige set at dannyboyd havde lagt det link ind , sorry

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 30-08-04 13:23

hej iballan1

1. Sæt den lånte harddisk tilbage i din fars pc.
2. Sæt din egen pc op så den kører med windows osv. med en anden ny harddisk!
3. Opret netværk fra din fars til din egen pc.
4. Over dine data...

:)

// Cooper