/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spil der hakker..
Fra : geu
Vist : 470 gange
400 point
Dato : 28-08-04 01:04

Jeg har lige fået formateret om og opdateret mine driver og DirectX til helt nye.. Men så begyndte mine spil og hakke. Så prøvede vi og formater om på ny og ligge de gamle driver og DirectX ind, dem der lå der før formatering. Men det har ikke løst mit problem. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!!!
Det er et GeForce4 TI 4200 128 mb. grafikkort, hvis det hjælper.

Mine spil ligger ikke på sammen drev som Xp men på samme HD, og spillende har ikke været indstalleret på ny.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-08-04 02:49

Hej geu!

Prøv at installere dine spil igen - der er stor sandsynlighed for at det vil hjælpe - selvfølgelig efter at du igen har instaleret de nyeste drivere og DirectX.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 28-08-04 09:17

TIP:
Når du har installeret din Windows på ny, og vil gerne have at den kører stabilt sørg for at du har installeret (prioriteret rækkefølge):
- nyeste chipset dirver (hvis det er nvidia så directx først)
- nyeste grafikdriver
- nyeste lyddriver
- nyeste directx
- samt alle de andre drivere du har brug for.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-08-04 09:33

Ja det er jo meget godt i mener det vil hjælpe med de nyeste driver og DirectX... Men det er jo da de blev lagt ind problemet kom.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 28-08-04 10:31

du skrev jo du havde slettet de nye og lagt de gamle ind igen !!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-08-04 10:41

Ja det er rigtig.
Efter og haved formateret og opdateret Bios,chipset og driver hakkede det helt vildt. Så formaterede vi og lage de "gamle" driver som lå der før vi formaterede ind igen og det løste ikke problemet.

Jeg har nu prøvet og ligge mine spil ind igen og det løser det heller ikke.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 28-08-04 10:49

Det lyder meget mærkeligt. Hvilke spil drejer det sig mest om og hvilket hardware har du ellers sidende i din PC?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-08-04 11:38

Asus A7N8X bundkort, AMD 2200+ og 1024 DDR ram. Maxtor HD 120Gb.

Det er GTA Vice City og Mohaa, både over net og som singelplayer. Battelfield Vietnam.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 16:06

Nu ligger disse spil jo nogle savegames og indstillinger ind under Dokumenter! Så det lyder desværre nok rigtigt, det med at du skal geninstallere spillene!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-08-04 16:15

Har geninstalleret mine spil.. Det hjælper ikke : (

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 16:19

Har du prøvet noget så simpelt som en disk defragmentering?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-08-04 16:25

Op til flere gange og kørt en regclean og alt af den slags.. Tror det er noget med mine driver og gøre, for der var ikke noget før formatering

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 20:05

Er der nogle gule advarselstrekanter i enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-08-04 20:16

Nej det er der ikke.. Og de test man kan køre i DirectX Diagnostic Tool viser heller ikke noget.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 30-08-04 13:20

Det tyder på maskinen arbejder med noget i baggrunden!
Prøv at højreklikke på uret nede i højre hjørne og vælg "Jobliste"
vælg så "Processer"...

Luk de processor du nu kan komme til! (undtagen explorer.exe)...
Prøv så at start spillet...

Hvis problemet er løst nu, så er det pga. du har virus/adware/spyware på din pc!
Få fat i f.eks. "Adaware" eller "Spysweeper" som er gratis til a' fjerne disse med.

// Cooper

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-08-04 16:47

Det er ikke det.. Jeg har prøvet, og det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 17:26

Så er der jo næsten kun den bios update at lægge skylden på?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-08-04 17:29

Hmm.. Det lyder jo træls, kan man gøre det om!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 17:36

Muligvis! Du kan jo tage en ældre bios hjem og så flashe til den!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-09-04 17:14

Hmm.. Jeg har så stadig mit problem. Men har prøvet og lukke min Norton Internet Security fra også spiller er der ikke så noget problem...

Nu er det jo lidt farlig og være på nette uden så hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 18:36

Er det kun online spil der hakker?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-09-04 18:46

Nej det er alle. Også dem der kan spilles online, om man gør det eller ej.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 18:57

Og hvis du lukker Norton ned så virker de alle, er det sådan det skal forstås?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-09-04 19:18

Ja.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 19:26

Der findes jo ganske gode alternativer! Prøv at gå ind på www.arlet.dk og se hvad han anbefaler!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-09-04 22:40

Det er jo også fint nok med ander alternativer.. Men det kan jo ikke passe man skal have nyr grafikkort og nu virus/firewall forde man formater om.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-04 22:48

Hmm? Ledte faktisk efter denne tråd, så godt du kom ind geu Kom til at tænke på om du har harddisk og cd/DVD rom drev på samme kabel? Det kan osse give ovennævnte problemer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-04 22:49

Næh grafikkortet er skam godt nok! Det kan være dine indstillinger i Norton er for hårde!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-09-04 22:51

Ja det kan det jo.. Jeg køre alle mine spil med CD-crack, så jeg køre fra min HD. Der ligger XP og spillende på samme, men under forskellige drev som de også gjore før.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-04 23:59

Prøv at ændre på indstillingerne inde i Norton!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-09-04 15:34

måske bliver din cpu køler for varm,rens støv væk med en støvsuger(slukket pc)
tjæk osse varmen evt lige efter spil.
med dette program:
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
direkte download
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
derpå skal du gå ind under_pc_sensorer_temperaturer_cpu.er det amd kan du få problemmer ved 57-58 egen erfaring.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-10-04 18:18

Når men nu har jeg så prøvet med nyt grafikkort og det hjalp slet ikke noget.. Det er et MSI FX5900XT 128M DDR.

Jeg tror bare jeg køber en helt ny pc.. For jeg gider snart ikke mere.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 400 point
Dato : 06-10-04 20:44

Det er næsten helt sikkert et softwareproblem! Du må ha et eller andet kørende samtidigt med spillet som sløver PC'en

Kommentar
Fra : geu

Dato : 31-10-04 00:08

Ja nu er der kommet et nyt bundkort i.. Da der var en der mente det kun kunne være det, men det er det samme. Så det jeg leder efter nu er et sted hvor jeg kan virusscan min pc eller hvad jeg skal købe af virusscan for og se om det er en virus. Jeg har selv Nortor Internet Secury 2005, men den finder ikek nogen virus.

>>>tedd, Har du noget forslag til hvad det kan være????

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-11-04 12:45

Ja nu uden og gøre mere så er det holdt op med og lagge.. Jeg forstå mindre

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 08-04-05 14:09

Jeg kan kun sige jeg har oplevet næsten det samme.. Jeg købte bare ikke så meget nyt til min pc.

Jeg slettede bare mit program der så efter mail hver 3 min, og det hjalp.

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 08-04-05 15:45

Tak for svaret tedd.
Ikke fordi du har løst mit problem.. men du kom jo tæt på. Det var messenger plus der drillede når den søger efter mail sløver den så meget at alt næsten stopper. Jeg har så slået det fra og det køre 100%, så jeg blev lidt kloger og fik opdateret min pc lidt før tid.