/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skotrender - revner i enderne
Fra : jko
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 27-08-04 12:03

Hej ...
Skotrenderne(zink tror jeg) på vores sommerhus med bølgeeternittag, har det ikke særligt godt helt nede for enderne ved tagrenderne hvor de ligesom er bukket ned mod tagrenderne. De er revnede nogle steder og noget vand kan således løbe om bag disse og forårsage skader i form af råd i træet.
Kan man på en eller anden måde forlænge disse skotrender eller tætne de revnede endestykker ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-04 12:50

Tætning synes jeg ikke er en god løsning. Muligvis en reparation hvor du løsner renden forneden, og sætter et nyt stykke op under den gamle rende.

Men du har vist ligesom andre, problemer med Kandu idag, fordi dit spørgsmål er på 3 gange.
Hvis du går ind på de andre 2 før der kommer svar på dem, kan du annullere dem og få dine point tilbage hvis du vil.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 13:10

En hurtig løsning kunne være som Dova foreslår og man kan få en selvklæbende tjærefolie beregnet til at lukke eller reparere småhuller ved tag, inddækning eller tagrender. Spørg i dit lokale byggemarked hvad de har til formålet og få det lavet så det holder for hvis der først er vandintrængen går nedbrydningen stærkt, og du må selvfølgelig ikke lukke noget der er fugtigt.
En alu skotrende skubbet op under midlertidigt vil nok både kunne stoppe yderligere vandindtrængen og give det underliggende mulighed for at tørre.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-08-04 14:10

I de fleste tilfælde skal du få blikkenslageren til at fremstille et stykke der passer til
det gamle stk,et færdigfremstillet stk.holder sjældent de gamle mål.
Så er der lappeløsningen med Flashband,som BjarneD foreslår,godt nok,men ikke i det lange løb.
(hej Bjarne og dova,Kandu har det ikke godt idag hu??)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 14:22

I, know. Jeg ved bare hvor meget vand der kan trænge ind bag og forårsage skade hvis det ikke lappes her og nu.
Skotrenden er jo en svahed i tagdækningen hvis det ikke er lavet ordentligt (jeg går lige nu og venter på en bliktud der skal lave inddækning på mine nye kviste på mit nye tag).
Kandu er en paine in the a..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-08-04 14:31

Bjarne,moden siger du så skal have glas i flunkerne (siderne på kvisten),men lad være og kald på mig,
jeg klipper mig altid i fingrene når jeg roder med det rådne blik.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 15:56

Er bestilt