/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook adresser
Fra : jt
Vist : 586 gange
70 point
Dato : 07-07-02 09:12

Da jeg skukke formatere min harddisk og lægge programmerne ind igen kopierede jeg filerne i Outlook for at gemme mine adresser og post. Nu vil jeg så kopiere dem over i den nyindstalerede Outlook og overskrive dem der ligger fra den nye indstallation, men filhåndtering fortæller mig at den ikke kan kopiere A: wab.exe der kan ikke læses fra kildefilen eller disken:
Hvordan får jeg alle mine adresser og breve tilbage til min nye Outlook.
Kan i hjælpe mig.
Hilsen JT.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 07-07-02 10:35

Hvis du er i besiddelse af Norton Disk Docktor, - så prøv om du med denne kan være heldig at reparere din diskette, - det lykkes da af og til for mig at redde en syg diskette.
Ammitz

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 12:03

Hej Jt,

øh... det tyder på at du har kopieret de forkerte filer, du har ikke brug for wab.exe... det er et program
har du kopieret andre filer sådan som *.DBX?

data'erne til Outlook express ligger i mappen -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{et eller andet nummer}\Microsoft\Outlook Express, der vil der så ligge nogle filer der hedder .DBX til efternavn, det er dine datafiler hvor din mail er i bl.a.

når du ska' lave backup af dine outlook filer, ska' du ind i stifinder og så ned til mappen -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\
lad os sige at din mappe hedder
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{11111111-2222222}\Microsoft\Outlook Express, og i denne mappe ska' du kopier
Indbakke.dbx
Sendt post.dbx
Slettet post.dbx
og andre filer med *.dbx som du vil gemme eller har lavet mapper til...

Og hvis du f.eks. skal have fat i din adresse bog, ligger den i mappen C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book
her ska' du så kopier "dit navn".wab

hvis det driller ka' du evt. maile mig på strarup@worldonline.dk

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 70 point
Dato : 07-07-02 12:06

hej igen...

undskyld jeg havde læst forkert... men jeg ka' også se du allerede har sendt en mail...
jeg vil lige prøve at kigge på det og se hva' der ska' til...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 19:48

Strarup er det ikke unfair konkurrence, når forumet er til for at løse problemerne ?
Man kan ikke tage sig af opgaveløsningen privat og derved kan andre ikke komme med et forslag til løsning, da den nu foregår pr. email og IKKE igennem forumet.
Forumet er trods alt til for at man kan få en løsning, denne bør IKKE foregå på email.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 19:49

Og disketten er i smadder, der er ingen backup, så det ser faktisk lidt håbløst ud med at finde det kartoteket frem, da det er slettet fra brugerens computer og disketten er i smadder.

Godkendelse af svar
Fra : jt

Dato : 07-07-02 19:50

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : jt

Dato : 08-07-02 07:28

til Zonker fra JT
Da de filer jeg har kopieret over på min diskette ikke indeholder kartoteket, da detilsyneladende ligger et helt andet sted i på computeren ville jeg jo ikke få mit kartotek tilbage selv om min diskette ikke fejlede noget.
Kan jeg finde de filer på min harddisk selv om den er formateret må det væl være den løsning jeg har brug for
Venligst JT.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 11:17

"jt" <jt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wT349.5724$G3.786202@news010.worldonline.dk...
> Da jeg skukke formatere min harddisk og lægge programmerne ind igen
> kopierede jeg filerne i Outlook for at gemme mine adresser og post. Nu
> vil jeg så kopiere dem over i den nyindstalerede Outlook og overskrive
> dem der ligger fra den nye indstallation, men filhåndtering fortæller
> mig at den ikke kan kopiere A: wab.exe der kan ikke læses fra kildefilen
> eller disken:
> Hvordan får jeg alle mine adresser og breve tilbage til min nye Outlook.
> Kan i hjælpe mig.
> Hilsen JT.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
du skal trække din wab.exe fil direkte til Outlook mappen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 11:21

"jt" <jt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:wT349.5724

> Hvordan får jeg alle mine adresser og breve tilbage til min nye Outlook.

Er det Outlook eller outlook express?

Claus