/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast vs Outlook
Fra : taliskoko
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 25-08-04 22:59

Jeg er begyndt at bruge Avast som Anti-virus program, men det er som det konflikter med Outlook Express(6.0).!!!
Og jeg har ikke andre virusprogrammer inde.

Den kan ikke tjekke mails og går på timeout, Avast går (bevidst) ind og ændrer i kontierne og på deres hjemmeside har de da også et forslag til problemløsning, men uden held for mig.!!! Kobler jeg Avast fra er der ingen problemer, men så jeg naturligvis heller ikke beskyttet mht. mails.!

Er der nogen der ude der kører med Avast(pro) og kender til problemet og har løst det, vel og mærke.

mvh
Dan/
Taliskoko

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-08-04 23:12

Jeg kører med Avast (den gratis udgave du kan hente på nettet), - og det fungerer helt fint. Det kolliderer ikke med mit Outlook Express, men Avast formår til gengæld ikke at filtrere spam mail og mails med virus fra, så en gang imellem må jeg køre en virus-cleaner igennem systemet. Har du et andet anti-virus program installeret? For så kan det godt være det, der giver dig problemer. Hvis du har en gammel Norton eller andet gemt, så sørg for at af-installere dét program først, så skulle Avast faktisk være ét af de bedre anti-virus programmer, du kan få fat på. Og husk aldrig at åbne filen på en spam mail eller besvare spam'en, - hvis du modtager én skal du slette den samt tømme din bakke med "slettet post" - meget vigtigt! Du ved det sikkert godt, jeg siger det bare for en sikkerheds skyld. Men som sagt: Jeg har Avast, det fungerer fint, - også sammen med Outlook Express.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-08-04 23:13

Undskyld...jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren! Jeg ser nu at du allerede HAR skrevet, at du ikke har andre anti-virus programmer inde.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-08-04 23:14

Hvad er det for et Avast anti-virus program du har, - hvad hedder det? Der er jo forskellige.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-04 23:34

Der er tale Avast pro 4.1.18.
Jeg har der udover Ad-aware, spysweeper, spybot og Norton Anti-spam.

Jeg tænker om noget af det ikke kan sammen.!!!(?) Jeg må indrømme, jeg er lidt på herrens mark her. Men tak for dine svar, jeg håber andre byder ind også.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-08-04 23:50

Jeg køre AVAST Pro Licens Og havde lidt problemer da jeg havde norton antivirus inde også. Jeg slettede norton og køre kun med avast uden probs. Både i outlook og express.

Havde dog ikke problemer med min mail selv om jeg havde norton inde den gang. men i stedet opstod der lidt konflikter.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-08-04 00:17

Jeg har fjernet Norton idag og lagt Avast ind i stedet. Og jeg skulle have fjernet HELE Norton i tilføj/fjern programmer. Jeg har søgt efter Norton flere gange, og den finder ikke noget.!!!
Er der andre måder jeg kan se om der skulle liggge noget gammelt Norton og drille.????

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-04 19:02

taliskoko -> Ja, der er 2 muligheder:

1) Dette lille program fjerner norton fuldstændigt.

Du trykker bare åben på dette program, så fjerner den norton for din computer. nemt og simpelt:
http://www.majorgeeks.com/download3077.html

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) Sådan fjerner du norton fuldstændigt i regedit

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: Norton
Delete den fil programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere filer at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere filer.
Ok men Norton hedder også Symantech så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere filer at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

i tilføj/fjern skal liveupdate slettes

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-08-04 15:48

Til alle i forrummet:

Jeg har lavet kort proces og fjernet Avast fra computeren. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at funke. End ikke efter jeg fulgte Arlet´s råd for at fjerne det gamle Norton OG slettede Norton Anti-spam. Og fulgte den fremgangs måde Avast support har givet(efter jeg spurgte her).!

AGV pro. (trial) er røget på og nu kører det... (krydser fingre )

Arlet får point´s, da han også har svaret privat.

Tak til alle de svarede...

NB:
Her er hvad Avast Support skrev:
Dear customer!

1) Click on the blue a-ball icon in system tray to show the
Resident protection settings
2) Click on the DETAILS button
3) In left pane, click on INTERNET MAIL provider
4) In right pane, click on CUSTOMIZE
5) On the tab ADVANCED increase the value for "Internet connection
timeout (600 should be well enough).

--
Best regards,
Michal Zrubecky (avast! support team)

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-04-06 11:27

Tak for svaret arlet.