/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cd 800 Mb ?
Fra : Mille35
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 24-08-04 13:23

Har en Avi film på 716 Mb .. Ja den kan jo ikke være på en alm cd,så derfor ringede jeg til min Edb Mand som fortalte at man ikke kunne købe 800 Mb her hjemme,jeg skulle købe dem over nettet.. så langt så godt. Så fortalte han osse at min Cdrom brænder skulle understøtte 800 Mb !! er det rigtigt ? og hvordan finder jeg ud af det ?

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 24-08-04 13:26

Hvis du f.eks. bruger NERO så findes der et sted en funktion kaldet: Overburn

Hvis du kan finde denne er du godt på vej :)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-08-04 13:29

Overburn ???

Du må forklare dig lidt mer ?? jeg er ikke lige så stærk i at brænde.. men jeg har Nero

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 24-08-04 13:34

Overburn = Brænde mere "over" det der kan være :)

Nero står vist som standard til at brænde 700mb.. dvs. hvis du kommer med en 800mb cd, så skal du vælge at bruge funktionen kaldet Overburn

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-08-04 13:40

Oki.. mange tak
Så du tror godt jeg kan bestille Nogen 800 Mb fra Tyskland

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 13:50

Hvad hedder din brænder?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-08-04 14:13

uhhhaa ..det kan jeg ikke huske,kigger når jeg kommer hjem fra arbejde,men den er kun 1/2 år gammelt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 14:14

Så tror jeg godt du kan bestille de 800 mb skiver fra Tyskland

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 210 point
Dato : 24-08-04 14:37

Med Nero kan du brænde 870MB CD'er
Start Nero>
Klik på FILE og vælg PREFERENCER.
Der klikker du så på fanebladet EXPERT FEATURES, og sætter fluben i ENABEL OVERBRUN DISC-AT-ONCE BURNING.
Bagefter sætter du MAXIMUM CD LENGTH til 99 min.

Og for god ordens skyld klikker du dig også lige ind på fanebladet GENERAL og sætter RED MARKER til 100 min.

Det kan godt være at Nero, kommer og protester når du prøver at brænde en 99 min. cd, men det skal du ikke tage dig noget af.

Du finder 870MB Cd'er hos http://www.billigmedien.de/shop/
Det er en dansk butik der har til huse i tyskland.
Når du kommer ind på siden søger du bare efter Varenr. 5029-99 og frem kommer 25 stk. 870MB Cd'er til 85,-

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : gril

Dato : 24-08-04 14:52
Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 24-08-04 14:54

Hvorfor skal hun lige kigge der? :S

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-08-04 07:58

Hej d.Buus
Og for god ordens skyld klikker du dig også lige ind på fanebladet GENERAL og sætter RED MARKER til 100 min. !!!!
Hvad så med Yellow marker ?
Når jeg så har gjort det,så kan jeg vel godt brænde alm. cdèr ?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-08-04 08:07

P.s Jeg er ret ny til det der med at brænde !! Når jeg så skal til at brænde den Film Avi ! Hvordan gør jeg så ? Altså i Nero ??? Der så så mange forskellige ting som Film cd Video cd mm

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 25-08-04 08:40

DataCd :)

Med mindre du vil have den konverteret til et andet format (mpg) så vælger du videoCD

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-08-04 09:09

Oki... og hvad er forskellen så på de to ? er det noget med kvalitet eller om den kan afspilles i en dwd

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 25-08-04 13:42

Lige præcis.. DataCD vil kun kunne afspilles i en stationær afspiller som understøtter formatet.

Hvorimod en VideoCD kan afspilles af de fleste strationære afspillere.

Så har du en afspiller som understøtter divx/xvid, så behold din avi fil og lav en datacd :)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-08-04 14:32

Takker mange gange....

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-08-04 14:35

husk at Accepter som svar

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 25-08-04 15:55

Yellow marker sætter du bare til hvad du vil.
Det er du sætter Red marker til 99 eller 100 min. er bare så du kan se om du er ved at brænde mere ned på cd'en end der er plads til.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 26-08-04 07:28

Hej Igen...
Det vil simpelt hen ikke fungere... hvad er det lige jeg laver forkert Filen er en Avi 678 MB (711.847.936 byte) Jeg brænder den som en data ca ..har osse prøvet Video cd men vil ikke afspille i Dvd..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-04 17:20

Hvad vil ikke fungere?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 26-08-04 18:41

Nu fungere det.... mange tak alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 26-08-04 18:42

Tak for svaret dbl.
      og i andre