/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelse
Fra : Jonn87
Vist : 829 gange
50 point
Dato : 23-08-04 11:50

Når jeg er igang med at installere windows XP på min anden computer kommer den frem med følgende meddelse

Der er fundet en fejl, og windows blev lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_EQUAL

hvad betyder fejlmeddelsen?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-08-04 12:48

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_ottj.asp

Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 23-08-04 20:12

Hjælper ikke meget under installationen.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-08-04 14:51

Andreas1982>>

Korrekt!

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-04 20:34

Puha!

Der findes søreme mange forslag til afhjælpning af dette på internettet.

Alt fra RAID til Norton Antivirus kan åbenbart være skyld i det.

Jeg ville forsøge at pille alle de kort ud du kan undvære og teste systemet ved at sætte et i ad gangen. Evt. prøv med små 5 forskellige drivers til hvert kort.

Hvorfor problemet opstår ved jeg ikke ( mange gætter på RAM - prøv også at sætte dem i et andet plastic-leje [hukommelsen]).

Held og lykke med det og lad os endelig høre om udfaldet.... PS: Jeg har gode erfaringer med at smide Linux ind på en buggy maskine. Tit løser det problemerne ( har aldrig oplevet andet ) og man behøver som regel ikke Windows.
Skulle man have lyst til at bruge windows er problemet tit væk efter Linux har været installeret.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 26-08-04 14:56

Nu fik jeg løst det problem ved at rykke ram pladen over på en af de andre slot's
MEEN lidt længere henne i installationen fik jeg følgende fejlmeddelse:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0x00000050 (0xFFFFFF0B, 0x00000000, 0x8056FA18, 0x00000000)

hvad betyder den så?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-08-04 16:50
Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-08-04 16:51

du skal tage hele linket

Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-08-04 17:02
Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-04 17:40

har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 15-09-04 21:46

dk>>
jeg har ikke fået løst problemet..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 31-10-04 13:03

så har jeg fundet ud af det!
ram'ene er defekte eller passer ikke korrekt til computeren