/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Vis kilde
Fra : reneholm
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 23-08-04 00:39

Hej

Søg og fdu skal finde... Ja men jeg kan ikke finde svaret herinde..

Jeg vil gerne vide hvordan man kan udnytte sin vis kilde funktion, jeg har prøvet at slette temp ffiler, og har desuden også ændret på mb størrelsen men lige lidt hjælper det, nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-08-04 01:18

Jeg er ikke lige med hvad du mener, men hvis det at "Vis kilde" er, når du højreklikker på en side i Explore, ja så kan du se hvordan koden er lavet til den side du er på, og du kan evt. gemme den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Clausskeldal

Dato : 23-08-04 07:43

Hejsa vis kilde er at du kan se om den side du er inde på

du for ikke noget ud af at slætte den selv om der nok ikke sker det store ved det

den giver dig nogle indformationer om den side du er inde på det er alt

:) mvh claus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-04 09:36

Hvis vis kilde ikke virker kan det skyldes en fejl i browseren. Jeg har oplevet den fejl som blev løst i forbimdelse med en større opdatering af InternetExplorer.

Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-04 11:28

Hvis h-klik>vis kilde ikke virker så kan det være at du kan bruge Vis>kilde.
Men visse sider er indrettet sådan at det ikke kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 23-08-04 12:56

Jeg har haft samme problem. Det viste sige at min "notepad" ikke virkede. Den installerede jeg igen og så var problemet løst. Prøv om du kan få vist andre tekster i Notesblokken, ellers er det nok det der er galt!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-04 12:59

Hvis du staver lige så dårligt når du søger på nettet, så kan jeg da godt forstå, at du ikke får nogen resultater ud af det.

Når du bruger "Vis Kilde" får du hele den aktuelle side op i din Noteblok, hvorefter du kan gemme den, eller kopiere ind i dit webdesign program til videre bearbejdelse.
Her ud over, er der ikke mange andre muligheder ved "Vis Kilde".

Du skal dog være opmærksom på, at når du bruger denne funktion, er det ikke altid du får vist det du beder om. Det er især når startsiden benytter FRAME, som henter undersider ind. - Så vil det være startsiden med FRAME du vil se.

Så må du nærlæse teksten, og finde ud af hvilken sider der kaldes fra FRAME og så indtaste den direkte adresse i din browser, før du nærmer dig det du søger at få et kopi af.

Skulle siden vise sig at være beskyttet af at du kan få vist kilden, så er der andre muligheder for at få lusket teksten ud af siden. - Oftest kan man så finde siden i Temporery Internetfiles, eller du kan bede om at få lagret siderne til off-line brug.

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 27-08-04 14:32

Jeg kan hverken bruge vis>kilde eller h-klik>vis kilde..

Jeg bruger XP og kan ikke geninstallere min notepad..

jeg ved godt at det ikke er alle sider der er mulighed for dette men selv de sider jeg ved det lader sig gøre kan jeg ikke på

rené

Kommentar
Fra : lacrimae

Dato : 20-09-04 12:59

Jeg har self haft samme problem. Det sker som oftest når Temporary Internet Files er blevet for stor - og så virkede det ikke engang at slette alle filer... Men bare rolig, der er et workaround:

Under Internet Options for Internet Explorer, gør følgende:

Under 'General', vælg 'Settings' for 'Temporary Internet Files'. Vælg 'Move Folder' og find en ny placering kan bruge til 'Temporary Internet Files', klik 'ok' og 'apply', genstart browseren og vupti :) En god idé er også at sætte max størrelsen for mappen ned - det forhindrer nogen gange at det sker igen...

Det hele lyder ret sært, men det virkede for mig

Held og Lykke :)

/Lac

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-04 15:36

Skægt nok, så har jeg de sidste par dage fået samme problem som reneholm.

Jeg har gjort som 'lacrimae' skriver ovenover og det virker, hurra.

lacrimae >hvis du stadig er med så giv lige et respons for så åbner jeg en ny tråd med point for tipset.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lacrimae

Dato : 20-09-04 17:30

Jeg er her skam stadig ;)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-04 17:36

Jeg laver en ny tråd........

//bentjuul