/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mus = No Function
Fra : john.Svenningsen
Vist : 330 gange
120 point
Dato : 22-08-04 13:58

Hej
jeg har købt en microsoft intelli explorer 4.0 jeg tændte min pc og satte musen i usb porten Bim Bim SAgde windows og installerede
min mus Derefter instalerede jeg driverne der med på cd'en slukkede min pc og tændte den igen noget tid efter ingen problemer alt virkede som det skulle derefter har jeg haft den tændt nogle gange endtil den dag jeg ville tænde min pc men efter boot skærmen med windows xp kom der bare en sort skærm i ca. 2 min hvorefter den gik ind i windows men musen virkede ikke så rykkede jeg den ud og satte den i igen så virkede den igen slukkede min pc og tændte igen den virkede fint men ca. hver 3. gang jeg tænder min pc kommer den sorte skærm og musen virker ikke før jeg rykker den ud og sætter den i igen

Need Help

Mvh. John Svenningsen

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-08-04 14:04

Har du opdateret musedriveren?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-04 14:10

Muligvis denne opdatering du mangler?
http://support.microsoft.com/?kbid=822603

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 22-08-04 14:49

jeg kan ikke installere den update har ikke sp1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-04 14:51

Så er der nok en større forklaring, nemlig at du skal installere sp1

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 22-08-04 14:57

hvor får man sp1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-04 14:59

windows update! Funktioner > windows update i din internet browser

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 22-08-04 21:22

Hmmm Jeg har nu opdateret alt hvad windows update ville altså jeg lod den gøre det hele auto og når jeg går ind i tilføj/fjern programmer står der også en masse med sp1 men der jeg vil installer den der update skriver at den ikke kunne installeres pga. man mindst skal have installeret sp1

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-08-04 22:25

du skal gå ind i Egenskaber for System- hardware- Enhedshåndtering. Find din mus og se om der er gult udråbstegn ved. Hvis der er - dobbeltklik - og klik på opdater driver.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-04 22:34
Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 23-08-04 12:55

Når jeg vil installere sp1 kommer der en meddelse med at jeg ikke kan installere det pga. min produkt nøgle ikke er gyldig

I enhedshåndtering står der min mus fungere korrekt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-04 13:29

Prøv at afinstall. musse-softwaren og install. den igen.

Jeg gætter og siger at den XP du har er du nok ikke den eneste der har, og derfor kan du ikke opdatere til SP1, da softwaren er registreret (og låst) i forbindelse med anden opdatering.
Sur ræv...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 14:01

Lyder som et godt gæt taliskoko!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-08-04 15:22

hej
husk at du skal install sp1 seperat ikke sammen med andre opdateringer
mvh
ole

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 24-08-04 17:49

Hmmm hvad skal jeg så gøre det er jo ikke ligefrem dejligt hele tiden at skulle ned bag computeren

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-08-04 18:02

Du vil få masser af problemer såfremt du ikke køber dig en gyldig windows med muligheder for opdateringerne. Servicepacks retter jo op på mange problemstillinger og jeg mindes nogle foratråde hvor dette har været årsagen til skærm og museproblemer.

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 25-08-04 20:46

Der må da være en anden måde at løse problemet på er der f.eks. ikke nogle der har lavet en efter ligning af microsoft opdatering altså som en driver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 21:12

Der findes programmer/hacks som kan ændre produktnøglen. Hvor de findes er jeg ikke klar over, men en søgning på google burde give resultater! Noget andet er, at hvis du kører med den crackede version af winxp, som jeg tror du gør, så er den så dårligt lavet at den giver flere mange andre problemer end det du er stødt på! Det bedste valg er at købe et ægte winxp, og med priser under 1000 kr er det jo ikke det store problem i dag!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-08-04 21:13

Køb dig en lovlig udgave. Det får du mest glæde af.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-08-04 22:36

John.Svenningsen> Som Tedd også foreslog dig. Køb dig en gyldig version.
Jeg snakker af erfaring!! Har før i tiden kørt på en cracket windows men for pokker hvor var de sparede kroner dårlig givet ud. Døjede evig og altid med problemer, både i operativsystemet samt officepakken (som jeg også kørte i cracket version).

Idag kører jeg med gyldige XP`pro - office 2003 - 2 x firewall - norton virusscanner - samt en hel sikkerhedspakke fra spywarefri. Endvidere 2 regcleanerprogrammer - bootvis og en hammer dyr og fandens hurtig computer.

Aldrig nogen siden har glæden været så stor. INGEN problemer med virus, spyware, programmer ja i det hele taget bruger jeg tiden på alt det sjove ved computeren, nemlig arbejdsglæde, spil, surfing o.m.m. ALT SAMMEN UDEN DE MINDSTE PROBLEMER. Gør som jeg har gjort og`udvis endvidere høj EDB-disiplin og surf fornuftig og du vil i de fleste tilfælde kunne give mig ret.

Denne info blot for at hamre fornuften ind i sjælden på dig (og til glæde for dig - ikke mig) :)

Held og lykke!