/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
osv. på engelsk
Fra : chahin
Vist : 4759 gange
1 point
Dato : 22-08-04 13:52

hey.. hvad betyder osv. på engelsk kan ikke finde det på min lorte ordbog :D

MvH Chahib

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 13:54

Chahib ups hehe

Mvh Chahin

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-08-04 13:54

Kan du ikke lige skrive den engelske sætning hvor "osv" optræder.
/PG

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-08-04 13:55

Det kan hedde:

'and so on'

eller

'so on and so fourth'

Mvh Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 13:55

jeg mener det er "and so on"

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-08-04 13:56

Eller: etc
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 13:57

eller etc. noget i retning af etcetera

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-08-04 13:57

osv på dansk ( og så videre ) kan osse på engelsk være etc.; etcetera; ....
Forudsat det er det du spørger om vel at mærke

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 13:58

ekko ekko ekko ekko

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 14:00

Den forkortelse der skal bruges i stedet for osv. er så etc.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 14:02

Og så videre eller med mere hedder : and so on eller et cetera
Og så videre og så videre hedder :and so on and so forth.

dova

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 14:06

ok..

hvordan oversætter man denne sætning

Thomas skal på arbejde d.01/09/2004

MvH Chahin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 14:08

Thomas are going too work (måske 09/01/2004

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 14:12

Thomas are going too work (det ved jeg)

det jeg mangler er datoen (d.09/01/2004)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 14:13

Thomas has to go to work on september the first this year.
Og hvis det er noget han ikke kan blive fri for: Thomas must go to work on september the first.

Kan også hedde the first of september.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 14:14

så skal du lige vide hvilken datoformat dit Engelsk talende land bruger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 14:15

Thomas IS ( han er ikke i flertal) going to work, betyder at han går på arbejde og kan ikke bruges i den forbindelse, men betyder at han har et arbejde.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-08-04 14:19

1st of sept. 2004
(first of september twothousandandfour)

eller september the 1st....

eller 9/1/04

for måned/dag/år...

Karina

sikke en masse svar for 1 point, skal vi skrive din opgave osse

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 14:29

Fnollerpige
Godt spørgsmål, men der sætter jeg nu grænsen, ved at skrive opgaven mener jeg, for det er jo snyd.

Og det skulle helst heller ikke være antal point der afgør om man vil svare på et spørgsmål
Dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 14:30

Hvis opgaven ikke bliver godkendt.................så henvis til os.

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 14:43

hehe..

alle har svaret rigtig, men jeg ved ikke til hvem jeg skal gi 1 point. Hahahaha

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-08-04 14:43

Giv dit point til "emesen" .. han ligger på en øjeblikkelig 3. plads .. men der er langt til "sølvet" (Hentet fra menypunktet "Statistik")
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 14:52

Mange bække små ...................rækker ikke til "sølv" og nu skal jeg snart på ferie.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 1 point
Dato : 22-08-04 15:43

Dova, som jo også har en sproglig handelseksamen har ret, men een ting er helt gal, og jeg forstår ikke, hvorfor der ikke er nogen, der har gjort opmærksom på det, -nemlig den første del af sætningen, da emesen skrev: Thomas are going "too" work. Det hedder "to" og ikke "too". I´m going "too", det betyder altså "også" og ikke "til", som "to".
Det ved I måske godt, men det er ikke det både du, Chahin, og den gode Emesen skrev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 15:55

Aiiiii der røg mit point - damm - for at blive i sproget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 16:32

Ja den havde jeg lige overset mulberry
dova

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 16:34

hehe..

1. Emesen du for guldmedaljen
OG
2. Mulberry for 1 Point

Godkendelse af svar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 16:35

Tak for svaret ALLE SAMMEN

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 16:36

hehe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-08-04 18:33

Jeg fortjener kun allerhøjst 1/3 point (påæng)fordi jeg ikke svarede på osv-spørgsmålet og Dova havde egentlig det hele rigtig i sit svar, selvom hun ikke opdagede miseren.

Kommentar
Fra : chahin

Dato : 22-08-04 19:33

hehe.. sorry Dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 20:16

No hard Feelings

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-08-04 21:39

Citat
Og det skulle helst heller ikke være antal point der afgør om man vil svare på et spørgsmål

Fuldstændig enig, dova - det var nu osse MEST en spydighed/morsomhed..... point har aldrig sagt mig synderligt meget.... og gør det stadig ikke.

Karina

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-04 22:07

Det ved jeg da godt Fnollerpige

dova