/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lsass.exe
Fra : Kjeld
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 20-08-04 16:29

Har fået denne virus (hvis det er en virus?) er der en der kan fortælle mig hvordan jeg slipper af med den på en let forstålig måde, da jeg ikke er den store nørd

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-08-04 16:34

Hvis den genstarter:

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

derefter Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
og kopier loggen herind, så skal vi nok hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 20-08-04 16:36

Du er ramt af sasser ormen ...
Hvis den begynder nelukning kan den stoppes med : shutdown-a fra kør.

Rens din pc med stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/

Når det er gjort skal du installere disse updates:
Xp +w2k
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx    Sasser updatefix
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf   Msblaster updatefix

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-04 16:37

det er en window system fil(LSA Shell (Export Version))som ligger i>
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
højre klik på den>egenskaber for at få info.
Manse9933

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 20-08-04 16:38

Husk at slå systemgendannelse fra i system inden du scanner med stinger - ellers kan den komme igen....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-04 16:43

ligger også i dll cachen(fil beskyttelse)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-04 18:59

Følger lige med her. Der er jo forskel på Lsass og Isass!

Kommentar
Fra : lionpar

Dato : 20-08-04 21:15

Lige en fodnote.

Kik lige på denne
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Snip/

Isass : isass.exe does not exist See LSASS.

Lsass (1)
Lsass.exe

(Microsoft)
Windows NT4/2000/XP/2003 only. LSASS is the Local Security Authentication Server. It verifies the validity of user logons to your PC/Server (in technical jargon : it generates the process that is responsible for authenticating users for the Winlogon service).

Recommendation :
An integral part of the operating system, leave alone provided that its full path as shown in The Ultimate Troubleshooter is either C:\WinNT\System32\LSASS.exe (Windows 2000) or C:\Windows\System32\LSASS.exe (Windows XP/2003). If the path is anything else then you may have a virus (see below).

Lsass (2)
Lsass.exe

(???)
If the full path to this program as shown in The Ultimate Troubleshooter is not C:\WinNT\System32\LSASS.exe (Windows 2000) or C:\Windows\System32\LSASS.exe (Windows XP, 2003), then you have the W32.Nimos.Worm virus or some other virus.

Recommendation :
Make sure you have up‑to‑date reputable antivirus software and then reboot your PC into Safe Mode and run a full virus scan.
\snip.

Gør som dannyboyd så udemærket har beskrevet så har du renset din PC

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-04 01:12
Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 21-08-04 07:51

Det plejer at være Sasser ormen der angriber Lsass.exe jvf: følgende artikel, men også et par andre...
http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 26-08-04 12:55

Er der nogen der kender den virus der lukker systemet når man går på nettet?
har prøvet stinger og AVG

Godkendelse af svar
Fra : Kjeld

Dato : 01-09-04 12:41

Tak for svaret Manse9933.