/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad sker der nu med lortet...!?..
Fra : hvidtiger
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 19-08-04 20:03

Jeg kom kørende hjem da jeg havde været ude og handle ind..KØrte så op af en lille bakke og bremsede bagefter da der var vejarbejde..Da jeg så skulle give den gas døde den!...Da jeg startede den igen kunne den knap nok stå i tomgang, og da jeg gassede op døde den igen igen...Og det blev den ved med..Jeg havde et tændrør til og ligge under sædet og skiftede det midt på vejen..Hjalp ikke noget..Den døde hver gang jeg gassede bare en lille smule op..Så holdte jeg hånden på luftindtaget på luftfilteret og kickstartede den en del gange og der gik den igang..kunne ikke gasse op mens jeg blokerede indsugningen, men tog hånden væk og der kunne jeg gasse op og køre igen..Men hver gang jeg holder i tomgang går den ud igen og det samme forfra med gassen..Kan så gentage dette for og få den startet igen..Der er helt nye pakninger i og den har aldrig gjort dette før..Hvad kan der være til at den pludselig gør det og køre normalt hvis jeg bare ikke holder i tomgang?????..HJÆLP!..

Hvidtiger

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 20:22

Det tyder på at den skal ha hjælp til at suge benzinen igennem systemmet.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad du køre på.
Men under alle omstændigheder skal du evt. kontroller om benzin tilførelsen ikke er delvis blokeret.
Det kan være benzin filteret der snavset.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-08-04 20:25

Yes,den er jeg med på.Chech din vacumdåse.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 19-08-04 20:30

Der er noget der tyder på fejl ved membranen/pladerne, nu er det vel ikke fordi pakningen bag membranhuset kan røre membranpladerne. Men tag membranen af, og kontroller at du kan blæse men ikke suge noget luft gennem membranen med munden.
Det kan også være at tomgangsdysen (Den lille strålespids) i svømmerhuset er stoppet, så blæs alt ren i svømmerhuset.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-08-04 21:46

Nu skilte jeg karb, luftfilter og membran ad..Så ikke noget usædvaneligt!..Men rensede det hele og samlede det igen..Nu starter den som den plejer..Øhmmm nogen anelse om hvad der kunne være fejlen sidan jeg ikke så noget??

Vh Hvidtiger

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 21:49

Usynlig snavs, og et gram tilfældigheder.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 00:15

Der har højst sandsynligvis siddet noget skidt i karburatoren,som pallebhansen siger.Så laver den sådan nogen numre.

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 20-08-04 21:29

Det kan også være varoi'en, jeg var ude for at de små plastikbøs der holder skålen knækkede, også ville den ikke geare ned så den døde hver gang jeg gav gas og koblingen slog ud!

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 14-11-04 09:39

Tak for svaret pallebhansen.