Logfil til Arlet
Fra : sacha
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 19-08-04 18:44

Jeg har fået en computer som jeg skulle rense for virus.
Vil du tjekke denne logfil.
Computeren er scannet for virus.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\henning\Skrivebord\virusscanner\hijack\hjt.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Startup: Digital Image Monitor.lnk = C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OPW10USR.INI
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: Win32 Classes -

Mvh. Vibeke

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 19-08-04 20:33

Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 5-6). Fix disse med HijackThis:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
O4 - HKLM\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: Win32 Classes -

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:

winxp32.exe

Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilket af de 7 links du downloader fra.

Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt.

Kør den.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 19-08-04 21:27

Her er en ny log.
Håber det ser fornuftigt ud.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\Documents and Settings\henning\Skrivebord\hijack\hjt.exe

O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: Digital Image Monitor.lnk = C:\Programmer\Digital Image\Monitor.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OPW10USR.INI

Mvh. Vibeke Simonsen

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 19-08-04 22:25

Det ser fint ud nu.

Slå slår du lige systemgendannelsen fra.
Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Genstart og aktiver den igen.
Så skulle alt være i orden

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 20-08-04 06:47

Mange tak.
Det er dejligt at der sidder nogen der vil hjælpe når det kniber.

Mvh. Vibeke

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 20-08-04 19:44

Det var så lidt.
Må jeg anbefale en pakke med goodies til at beskytte computeren fremover
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm