/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan tilslutter jeg et tv-out kabel?
Fra : lise84
Vist : 422 gange
250 point
Dato : 18-08-04 19:08

Hej
Jeg har lige været nede i Fona og købt et tv-out kabel med scart stik ( hvorpå der er plads til 4 stik- to til lyden, et video stik, og et S-videostik ), men skal scartstikket sættes i videoen eller tv-et. Og hvad skal jeg indstille min pc på ? Jeg har forresten XP
Med venlig hilsen
Lise Jakobsen

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 18-08-04 19:13

DU skal sætte scarstikket i tv´et.. Software kan være foreskellige.. Hvis du har et geforce (nvidia) Grafikkort, så hedder det nåede med Nview. Gå ind i skærmindstillinger>vælg fanen indstillinger>tryk på Avanceret.. så for du en masse faner frem oppe foroven.. en af dem er indstillingerne for dit tv/out.. Tv/out indstillingerne bliver først aktive når du har sammensat kablerne til tv´et.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 18-08-04 23:34
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 23:37

Læs svarene på det her spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/45704
Håber det klarer lidt op på problemerne.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 18-08-04 23:48

Til Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 23:53

Ja,oscar,men jeg har stadig ikke fået 2 skærme frem,det er nok fordi det virker fortræffeligt med een.
Og lise84,bare spørg hvis der er noget der driller.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-08-04 09:16

Hvis du starter helt fra bunden:
forbind svideo kablet til dit tv out og mini jack stikket til dit line out på lydkortet
herefter sætter du kablet til scart stikket på tv´et vær opmærksom på om at der sidder en skydeknap på scart stikket hvor der står in\out det skal stå på out
tænd fjernsynet og vælg av (eller hvad du nu har) start computeren så skulle det køre ellers skal du lige gøre som goblin beskriver

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-08-04 09:18

ps kom lige i tanke om at det godt kan være at den skydeknap at der muligvis er på stikket måske skal stå på in..

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 28-08-04 15:16

Hej
jeg har tilsluttet kablet nu, men den viser kun et sort/hvid billede på tv-et.
Hvordan ændrer jeg det så billedet vises i farver ?
Mvh Lise

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 16:13

Hvilket grafikkort har du?Hvis det er et geforce (nvidia) følg kommetaren 18-08-04 19:13.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 28-08-04 18:00

Hej igen. Hvis jeg har gjort det rigtigt ( Jeg er gået ind under kontrolpanel, system, hardware og enhedshåndtering ). Og når jeg så kigger under "Enheder til lyd, video og spil" står der SoundMAX integrated audio ?
Er det det ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 19:17

Lige nøjagtig hvad du skal gøre nu, kan jeg ikke klare.
Det ser ud som dit lydkort er integreret i bundkortet,og kan være dit grafikkort også er.
Lad os håbe der kommer en forbi,der ved mere end mig.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 19:23

Lidt mere.
Når du er i enhedshåndtering,så tryk på skærmkort,så skulle du få at vide hvilket
grafikkort du har.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 28-08-04 20:38

Her er det : S3 Graphics Twister K Compaq. Hjælper det ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 21:04

Desværre lise84,jeg er på herrens mark,jeg ved lidt om hvordan geforce virker,
men helt blank med din,men prøv at kigge "grafikkort" spørgsmål igennem,det kan være
der er noget du kan bruge der,her er vi i " andet hardware".
Hvis du ikke finder noget,så prøv at gentag spørgsmålet i"grafikkort",og fortæl hvad dit kort hedder,
Det er derovre de holder til,dem der ved noget om dit spørgsmål.
Hilsen
Keldd.